۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۳۲
کد خبر: 83324016
T T
۰ نفر

سیستم عامل هواوی هنوز آماده نیست

۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۳۲
کد خبر: 83324016
سیستم عامل هواوی هنوز آماده نیست

تهران- ایرنا- این‌طور كه به نظر می‌رسد هواوی هنوز آماده عرضه سیستم‌عامل خود نیست و فعلا هیچ‌كدام از گوشی‌های تلفن جدید این شركت نیز قرار نیست روی سیستم‌عاملی غیر از اندروید عرضه شوند.

در پی وضع قوانینی محدود كننده علیه هواوی در آمریكا، گوگل اوایل این هفته در چارچوب تحریم‌های آمریكا علیه این شركت چینی، دسترسی گوش‌های تلفن همراه ساخت هواوی به آپدیت‌های سیستم‌عامل اندروید را محدود كرد. بااین‌حال روز سه‌شنبه گذشته وزارت بازرگانی آمریكا با صدور مجوزی سه‌ماهه موقتاً دامنه محدودیت‌های وضع‌شده علیه هواوی را كاهش داد. به‌این‌ترتیب هواوی تا سه ماه آینده همچنان دسترسی‌های خود به سرویس‌ها و امكانات شركت‌های آمریكایی را حفظ خواهد كرد. بااین‌همه، زمانی كه نخستین اخبار از محدود شدن بروز رسانی اندروید بر روی دستگاه‌های هواوی منتشر شد این شركت گفت كه از پیش درحال‌توسعه سیستم‌عاملی جایگزین بوده است اما هیچ تاریخ مشخصی برای انتشار آن اعلام نكرد.
درواقع به نظر می‌رسد كه هواوی برخلاف اخبار اولیه هیچ برنامه فوری برای انتشار سیستم‌عامل اختصاصی خود در آینده نزدیك ندارد. بر اساس اطلاعات منتشره سیستم‌عامل هواوی در حقیقت برنامه احتیاطی است كه تنها در صورت محدود شدن كامل دسترسی به سیستم‌عامل اندروید برای این شركت مورداستفاده قرار خواهد گرفت.
گفتنی است هواوی كار كردن روی سیستم‌عامل اختصاصی خود را كمی بیش از 5 سال پیش شروع كرد اما اولین اخبار آن نخستین بار سال پیش توسط وب‌سایت TechRepublic منتشر شد. از آن زمان تا به امروز اخبار زیادی در مورد پیشرفت این پروژه منتشرنشده بود تا اینكه حالا در پی حوادث اخیر موضوع دوباره بر سر زبانها افتاده است.
این‌طور كه برخی وب‌سایت‌های چینی گزارش داده‌اند، هواوی احتمالاً تا اواخر امسال نسخه اولیه‌ای از این سیستم‌عامل را كه توانایی اجرای برنامه‌های اندرویدی را هم خواهد داشت، منتشر می‌كند. بااین‌همه این سیستم‌عامل هنوز در مراحل توسعه خود به سر می‌برد و حتی در صورت انتشار نیز توسعه امكانات و برطرف سازی نقایص آن زمان زیادی خواهد برد.
علمی **9224**1485
۰ نفر

سرخط اخبار علم و آموزش