۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۳
کد خبر: 83323849
T T
۰ نفر
عرضه تجاری اولین نانوزیست‌آنتنی كه درد را كاهش می‌دهد

تهران- ایرنا- یك استارت‌آپ موفق به ساخت نانوزیست‌آنتنی شده است كه می‌تواند درد را تسكین دهد. این آنتن كه با داشتن نانوخازن‌ها می‌تواند روی سیستم عصبی تاثیر گذاشته و درد را كاهش دهد، از ماه جولای ( تیرماه) به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، استارت‌آپ كایلو لبز (Kailo Labs) نانومحصول خود را آماده عرضه به بازار دارد، عده‌ زیادی این محصول را پیش‌خرید كرده‌اند، محصولی كه قرار است عرضه آن از ماه جولای آغاز شود.
بنیان‌گذار كایلو می‌گوید: درد مشكلی بزرگ است، هزاران نفر در تحقیقات اولیه ما شركت كردند كه واكنش همه آن‌ها به این فناوری یكسان بود، آن‌ها از عملكرد این فناوری در تسكین درد بسیار شگفت‌زده شده بودند، این دستگاه برای تسكین دردهای مزمن درازمدت طراحی شده است.
برخلاف محصولات رایج موجود در بازار، این دستگاه هیچ دارویی وارد بدن نمی‌كند درعوض كایلو حاوی میلیاردها نانوخازن بوده كه همانند آنتن زیستی عمل می‌كند. این دستگاه از عملكرد بدن برای تسكین درد پشتیبانی می‌كند.
ساخت این دستگاه با هدف تولید آنتن مخابراتی در آزمایشگاه كایلو آغاز شد اما بعد مشخص شد كه این فناوری امكان تسكین درد را دارا است. یكی از مخترعان این فناوری كه دچار شكستگی دنده بود، به‌صورت اتفاقی متوجه شد كه این آنتن مخابراتی می‌تواند درد بخش شكسته شده را در قفسه سینه تسكین دهد، از آنجا بود كه كاربرد این آنتن به دستگاه تسكین درد تغییر كرد.
كایلو با قراردادن در جایی میان مغز و محل درد، عمل می‌كند. همین كه كاربر محل صحیح استفاده را پیدا كرد، تسكین درد در مدت زمان چند ثانیه انجام می‌شود. در صورتی كه این دستگاه در محل صحیحی قرار گیرد، با نرخ موفقیت 90 درصد می‌تواند در مدت زمان 14 روز به بیشینه كارایی خود برسد.
این دستگاه اولین نانوبیوآنتنی است كه می‌تواند درد را كاهش دهد.
علمی ** 9340**1485
۰ نفر

سرخط اخبار علم و آموزش