۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۶
کد خبر: 83323812
T T
۰ نفر
هیچ مسئولی نباید از تكثر تشكل‌های كارگری هراس داشته باشد

تهران-ایرنا-رییس فراكسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاكید بر تقویت تشكلهای صنفی كارگران، گفت: مطالبات كارگران در قالب تشكل های كارگری بهتر پیگیری می شود و هیچ مسئولی نباید از تكثر این تشكل‌ها هراسی داشته باشد چرا كه زبان گویای جامعه كارگری هستند.

به گزارش روز چهارشنبه امیدنامه، «محمدرضا عارف» در ضیافت افطاری خانه كارگر با تبریك ولادت امام حسن مجتبی (ع) از نقش موثر خانه كارگر در پیگیری مطالبات كارگران و نقش این تشكل در رویدادهای مهم كشور از جمله انتخابات به ویژه حضور تاثیرگذار در شورای عالی اصلاح طلبان قدردانی كرد و گفت: جامعه امروز ما به علل مختلفی چون تحریم ها، دشمنی دشمنان، ناكارآمدی برخی دستگاه های اجرایی و بعضا قوانین دست و پاگیر با مشكلات زیادی از جمله تبعیض، فقر و ركود مواجه است و همگان به وجود این مشكلات و ضرورت حل آن باور دارند.
وی با بیان اینكه رفع بیكاری و ركود نیازمند سرمایه گذاری است و سرمایه گذاری نیز نیازمند امنیت است، خاطرنشان كرد: اگر همانگونه كه در سیاست های اقتصاد مقاومتی هدف گذاری شده است، اقتصاد ما تولید محور و درون زا باشد و بتوانیم از بحرانی كه پیش روی ماست، عبور كنیم؛ خدمت بسیار بزرگی انجام داده ایم.
رئیس فراكسیون امید تاكید كرد: ایجاد بستری برای اشتغال پایدار، یكی از مهمترین رسالت دولت در فراهم كردن دسترسی به كار مطمئن‌تر برای رهایی از فقر است و بدون تلاش همراه با بهره‌وری به هیچ وجه حقوق كارگران محقق نمی‌شود.
وی تصریح كرد: اشتغال مولد راهی است برای تولید ثروت كه به وسیله آن می‌توان به اهداف سیاست‌های اجتماعی به نحو مطلوب‌تری رسید، متاسفانه این امر مهم و اساسی مورد توجه جدی قرار نگرفته، به طوری كه امروز بزرگترین دغدغه نیروی مولد، مقوله اشتغال و امنیت شغلی است.
عارف با بیان اینكه عزت و كرامت انسانی و برقراری امنیت و آرامش نیروی كار در گرو داشتن یك نظام تامین اجتماعی قوی و كارآمد است كه از جمله حقوق اساسی انسان‌ها و از تكالیف اصلی دولت‌هاست،گفت: در دولت اصلاحات تلاش قابل توجهی برای استقرار نظام جامع تامین اجتماعی و رفع تنگناهای معیشتی انجام شد كه البته انتظار بود دولت ها بعد هم سیاست مدونی در خصوص جامعه كارگری و حل دغدغه‌های آنان اتخاذ می‌كردند و آن مسیر ادامه می یافت تا به شرایط مطلوبی برسیم.
وی بر ضرورت تقویت تشكلهای صنفی كارگران تاكید كرد و گفت: مطالبات به حق قشر كارگر در قالب تشكلهای كارگری بهتر پیگیری می شود به همین دلیل مطمئنا هیچ مسئولی نباید از تكثر تشكل‌های كارگری هراسی داشته باشد چرا كه این تشكلها زبان گویای جامعه كارگری هستند و همواره در راستای تقویت اركان نظام فعالیت كرده‌اند و پلی برای ارتباط میان كارگران و مسئولان و سیاست گذاران هستند.
در این مراسم، «علیرضا محجوب» دبیركل خانه كارگر ضمن خیر مقدم به عارف، گفت: به رغم برخی تبلیغات سوء، عارف یكی از فعالترین نمایندگان مجلس است و با تجربه ای كه در حوزه های مختلف از جمله آموزش عالی، فناوری اطلاعات و اقتصاد دارد در مجلس بسیار تاثیرگذار هستند.
وی عارف را فردی ساده زیست و حامی كارگران دانست و گفت: كسانی كه با زندگی خصوصی وی آشنایی دارند او را فردی ساده زیست می دانند. همچنین عارف در انتخابات مجلس دهم با تشكیل شورای عالی اصلاح طلبان بسیار نقش آفرین بودند.
سیام**3202**9121

سرخط اخبار سیاست