۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۲۱
کد خبر: 83317992
T T
۰ نفر
تفاهم همكاری میان دیوان محاسبات ایران و قزاقستان امضاء شد

تهران- ایرنا- در پی سفر رئیس كل دیوان محاسبات ایران به قزاقستان یادداشت تفاهم همكاری میان مقامات دو كشور در شهر نورسلطان پایتخت ( آستانه پیشین) به امضاء رسید.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «عادل آذر» رئیس كل دیوان محاسبات ایران در سفر روز جمعه به شهر نور سلطان پایتخت جمهوری قزاقستان با «ناتالیا گونداوا» رئیس كمیته محاسبات و نظارت بر اجرای بودجه كشوری قزاقستان دیدار و گفت و گو نمود. طرفین در این دیدار ضمن بررسی راه‌های توسعه همكاری و تبادل تجربیات میان دو كشور درزمینهٔ حسابرسی دولتی، یادداشت تفاهم همكاری در این خصوص را به امضاء رساندند.
در این یادداشت تفاهم همكاری، طرفین با ایجاد چارچوب قانونی در راستای تعامل همكاری بین دو طرف در تبادل اطلاعات و روش‌های همكاری در ارتباط با نظام پیگیری و گزارش دهی بر اجرای توصیه‌های حسابرسی دولتی توافق كردند. همچنین دو طرف درزمینهٔ همكاری‌های دو جانبه و همكاری در چارچوب سازمان بین‌المللی مؤسسات عالی حسابرسی (آینتوسای)، سازمان آسیایی مؤسسات عالی حسابرسی (آسوسای) و سازمان مؤسسات عالی حسابرسی كشورهای عضو اكو (اكوسای) نیز به توافق رسیدند.
عادل آذر كه به بنا به دعوت همتای قزاقی خود جهت شركت در دوازدهمین همایش اقتصادی آستانه به شهر نور سلطان سفر كرده بود، در یكی از نشست‌های تخصصی همایش با موضوع ابزارهای توسعه پایدار به سخنرانی پرداخت. وی در سخنان خود به لزوم بومی سازی شاخص‌های كلیدی عملكرد ملی به‌عنوان ابزاری برای توسعه پایدار اشاره كرد.
دوازدهمین همایش اقتصادی آستانه، امسال با شعار «رشد الهام بخش: مردم، شهرها و اقتصادها» با حضور مقامات عالی‌رتبه قزاقستان و 74 كشور جهان از جمله؛ چین، ارمنستان، گرجستان، ازبكستان، روسیه، ایران، آمریكا، فرانسه، افریقای جنوبی، ژاپن، هنگ گنگ، هند، مغولستان و همچنین نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای اقتصادی از جمله؛ رئیس صندوق بین‌المللی پول و مسئولین بانك آسیایی، بانك جهانی، بانك توسعه و نوسازی اروپا، سازمان همكاری و توسعه و نمایندگان شركت‌های تجاری بین‌المللی و صاحب‌نظران و تحلیلگران اقتصادی در تاریخ 26 و 27 اردیبهشت در شهر نور سلطان برگزار شد.
آساق**9473**1663**
۰ نفر

سرخط اخبار جهان