۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۰۱
کد خبر: 83313349
T T
۰ نفر
قیمت برنج داخلی در روزهای آتی تعدیل می شود

تهران - ایرنا - معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این كه افزایش قیمت برنج در هفته های گذشته تحت تاثیر جو روانی سیل شمال كشور بود، گفت: قیمت برنج داخلی در روزهای آتی تعدیل می شود.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا،«عباس قبادی» پس از پایان بیست و سومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی كشور در محل وزارت كشور و در جمع خبرنگاران افزود: در ماه مبارك رمضان با حجم زیاد تقاضا برای برخی از كالاها همچون شكر، زولبیا و بامیه، آش و حلیم روبه رو هستیم به همین دلیل شاهد نوساناتی در قیمت ها بودیم و تلاش كردیم تا در این زمینه مشكلات را مرتفع كنیم.
وی افزود: از ابتدای ماه رمضان عرضه شكر با مشكلاتی روبه رو بود و قیمت آن افزایش یافت كه این موضوع به صورت ویژه در كارگروه تنظیم بازار مورد بررسی قرار گرفت.به جز شكر گزارشی از تخطی فروشندگان نداشتیم.
معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: هم اكنون شكر با قیمت 3 هزار و 400 تومان در میوه و تره بار و فروشگاه ها در حال عرضه است و شرایط خوبی نسبت به هفته‌های قبل داریم و بازار شكر شرایط آرامی را طی می كند.
قبادی تاكید كرد: در بحث شكر شاهد بحث روانی بودیم اما هم اكنون واردات شكر خام در حال انجام است و تا چند روز دیگر چغندر پاییزی هم تحویل كارخانه ها خواهد شد.
وی تصریح كرد: در تامین واردات شكر مشكلی نداریم و اگر زمانی ملاحظه كردیم تقاضای كاذب وجود دارد تا هفته آینده قابل رفع خواهد بود.
معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: به هیات های تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی هم اعلام كردیم تا به میزان لازم شكر دریافت كنند و محدودیتی در این زمینه نداریم.
قبادی درباره قیمت برنج های وارداتی هم گفت: در برنج های وارداتی طی 10 روز گذشته نوسان قیمت داشتیم اما در حال حاضر نوسان قیمت در این بخش نداریم.
وی گفت: موضوع برنج داخلی مقداری تحت تاثیر جو روانی سیل شمال قرار گرفت و شاهد افزایش قیمت بودیم كه امیدواریم با عرضه بیشتر برنج قیمت ها تعدیل شود و به مردم این اطمینان را می دهیم كه قیمت برنج داخلی به صورت مناسب عرضه شود.
سیام**1751 **2021**

سرخط اخبار اقتصاد