۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۴۳
کد خبر: 83312547
T T
۰ نفر
یك هیات ایرانی برای بررسی طرح خط لوله گاز به اسلام آباد سفر می كند

اسلام آباد- ایرنا -مدیرعامل شركت ملی گاز پاكستان اعلام كرد یك هیات كارشناسی از ایران قرار است برای رایزنی درباره طرح خط لوله گاز ماه جاری به «اسلام آباد» سفر كند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از منابع خبری پاكستان، «مبین صولت» اظهار داشت كه این كشور مصمم به تكمیل طرح خط لوله انتقال گاز از ایران است.
وی تحریم های آمریكا را مانع اصلی اجرای طرح خط لوله گاز ایران و پاكستان دانست و افزود،اسلام آباد به عنوان امضا كننده این قرارداد خواهان اجرای هرچه سریعتر این طرح انرژی می باشد.
این مقام پاكستانی گفت:یك هیات ایرانی قرار است با سفر به اسلام آباد با همتایان خود در پاكستان،راههای پیشبرد این خط لوله را بررسی می كنند.
وی همچنین از سفر آتی یك هیات پاكستانی به تهران برای پیگیری مذاكرات دو كشور خبر داد و افزود: تهران و اسلام آباد می بایست با رایزنی های دوطرفه مسائل پیش روی طرح خط لوله گاز را مرتفع كنند.
«عمران خان» نخست وزیر پاكستان هفته گذشته اعلام كرد كه این كشور با همكاری جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم را برای اجرای طرح خط لوله انتقال گاز از ایران موسوم به «آی پی» اتخاذ خواهد كرد.
منابع خبری پاكستان به نقل از اسناد منتشر شده توسط دولت اسلام آباد درخصوص دستور العمل جدید عمران خان درباره طرح خط لوله آی پی، افزودند: نخست وزیر پاكستان گفته كه تحریم های بین المللی باعث شده تا پاكستان نتواند به مسئولیت خود در قبال طرح انتقال گاز از ایران عمل كند.
وی خطاب به مسئولان دولتی تاكید كرد كه باید با همكاری ایران شرایط پیشبرد طرح خط لوله آی پی را فراهم كنیم.
عمران خان همچنین خواستار آغاز فرآیند بازبینی در قیمت خرید گاز از ایران شد.
آساق**274**1600

سرخط اخبار جهان