۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۲۱
کد خبر: 83304552
T T
۰ نفر

سد شهدای گمنام قصرشیرین سرریز كرد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۲۱
کد خبر: 83304552
سد شهدای گمنام قصرشیرین سرریز كرد

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین از سرریز شدن آب سد شهدای گمنام «تنگه حمام» این شهرستان خبرداد و گفت: هم اكنون حجم مخزن 69 میلیون متر مكعبی این سد پر از آب و خروجی آن چهار متر مكعب بر ثانیه است.

مرادعلی تاتار روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بارش نزولات آسمانی و سرریز شدن سد شهدای گمنام این شهرستان، كشاورزان پایین دست این سد می توانند بعد از برداشت محصول خود نسبت به آماده شدن برای كشت پاییزه اقدام كنند.
وی اظهار كرد: هم اكنون یك هزار و 500 هكتار از شبكه های انتقال آب سد آماده است و به كشاورزان اعلام شده تا نسبت به كاشت ذرت در این اراضی اقدام كنند.
فرماندار قصرشیرین ادامه داد: همچنین یك هزار هكتار دیگر از اراضی پایاب سد نیز كار شبكه های اصلی انتقال آب آن از سوی امور آب انجام شده و تنها كار احداث خطوط انتقال آب بین مزارع آن انجام نشده كه قرار است از سوی جهاد كشاورزی انجام و سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی ادامه داد: این سد در مجموع سه هزار و 200 هكتار از اراضی پایاب را آبیاری می كند.
سد شهدای گمنام كه در سال 95 به بهره برداری رسید در فاصله 17 كیلومتری قصرشیرین قرار دارد و آب سه هزار و 200 هكتار از اراضی این شهرستان را تامین می كند.
این سد كه از نوع مخزنی خاكی سنگریزه ای با هسته رسی است، كار ساخت آن از سال 84 با 62 میلیارد تومان اعتبار توسط شركت پیمانكار جهاد نصر كرمانشاه آغاز شد.
قصرشیرین هم اكنون 31 هزار هكتار اراضی كشاورزی و باغی دارد و محصولات باغی این شهرستان در كشور نمونه است كه بخش زیادی از آن نیز قابلیت صادرات دارد.
محصولات تولیدی لیموشیرین، خرما و انگور قصرشیرین به عنوان نوبرانه در كشور سرآمد است كه علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه مرزی، درآمد بسیار خوبی را نیز برای باغداران به همراه دارد.
شهرستان قصرشیرین در غرب كرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
3012/8066

سرخط اخبار اقتصاد