۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۴۳
کد خبر: 83297789
T T
۰ نفر

700 نفر پارسال بر اثر حوادث ناشی از كار فوت كردند

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۴۳
کد خبر: 83297789
700 نفر پارسال بر اثر حوادث ناشی از كار فوت كردند

اراك - ایرنا - مدیركل بازرسی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: حدود10 هزار نفر سال گذشته در اثر حوادث كار مصدوم شدند و حدود 700 نفر نیز فوت كردند.

به گزارش ایرنا، «علی مظفری» روز سه شنبه در همایش ملی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای در اراك افزود: سال 96 نیز 800 نفر در اثر حوادث ناشی از كار فوت كردند.
وی اظهار داشت: پارسال 45 هزار نظارت از كارگاه های كشور انجام گرفت كه نتیجه آن كاهش هفت درصدی حوادث ناشی از كار نسبت به سال قبل از آن بوده است.
مدیركل بازرسی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: 2 میلیون و 740 هزار نفر هر سال در جهان در اثر حوادث ناشی از كار فوت می كنند كه 84 درصد ناشی از بیماری های شغلی و 380 هزار نفر معادل 16 درصد نیز بر اثر حوادث مستقیم كار فوت می كنند.
مظفری افزود: امسال 50 هزار كارگر ساختمانی زیر پوشش آموزش همه جانبه ایمنی به منظور كاهش حوادث ناشی از كار قرار می گیرند.
مدیركل بازرسی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: الزام پیمانكاران به رعایت موارد ایمنی یكی از روش های وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی برای كمك به كاهش حوادث ناشی از كار است.
مظفری افزود: سازمان تامین اجتماعی، پزشك قانونی و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی سه مرجع در حوزه حوادث شغلی هستند كه زوایای این موضوع را رصد می كنند.
مدیركل بازرسی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: مهمترین علت وجود نرخ بالا در حوادث ناشی از كار، عدم آموزش كارگران شاغل در واحدهای تولیدی است.
مظفری افزود: كاهش 15درصدی حوادث ناشی از كار از برنامه های هدف گذاری شده در سال جاری است.
رییس مركز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی نیز گفت: رونق تولید امسال مورد توجه همه دستگاه های تولیدی و صنعتی است.
«امیرعباس پركنی» افزود: تست دستگاه و تجهیزات حفاظت فردی به تعداد هفت هزار و 840 مورد در سال گذشته انجام شد كه در سال جاری با برنامه ریزی مدون گام جدی تری در راستای صیانت از محیط كارگری انجام می گیرد.
رییس مركز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: آلاینده سنجی یك هزار و 500 واحد و آموزش یك میلیون و 340 هزار و 825 نفر ساعت بخشی از فعالیت های این مجموعه برای ایمن سازی محیط كار كارگران بوده است.
پركنی افزود: شورای عالی فنی ظرفیت خوبی است كه قانونگذار مجوز داده تا تسهیل كننده كار برای فعالان این مجموعه باشد.
وی اظهار داشت: تدوین استاندارد الزام برای 240 دستگاه ماشین آلات، آموزش تصویری ایمنی و حوادث ناثی از كار، تولید محتوای آموزشی و تجهیز آزمایشگاه تست فردی از جمله برنامه های سال آتی مركز تحقیقات و تعلیمات است.
استان مركزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یك میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
6991/3075