۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۰۸
کد خبر: 83297574
T T
۰ نفر
متولدین 1363 به بیست‌ویكمین جشنواره جوان خوارزمی فرا خوانده شدند

تهران- ایرنا- فراخوان بیست و یكمین جشنواره جوان خوارزمی (دانش‌پژوهان و فناوران) با هدف ترویج فرهنگ كارآفرینی دانش‌بنیان در میان جوانان امروز از سوی دبیرخانه دائمی جشنواره منتشر شد.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار علمی ایرنا، در فراخوان جشنواره جوان خوارزمی آمده است: این دوره از جشنواره با هدف تسهیل مسیر تجاری‌سازی و كاربردی كردن نتایج تحقیقات جوانان كشور، شناسایی و معرفی استعدادها در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی و حمایت از برگزیدگان و ارج نهادن به مقام والای پژوهشگران، نوآوران و فناوران جوان كشور برگزار می‌شود.
بر اساس این فراخوان، متقاضیان متولد اول فروردین 1363 به ‌بعد می‌توانند طرح‌های خود را در 16 زمینه علمی از جمله زیست‌فناوری و علوم پایه پزشكی، محیط‌زیست، علوم پایه، كشاورزی و منابع طبیعی، هنر، معماری و شهرسازی، مهندسی صنایع و مدیریت فناوری، فناوری‌های شیمیایی، فناوری نانو، مواد، متالورژی‌ و انرژی‌های نو، مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، برق و كامپیوتر، مكانیك، مكاترونیك، هوافضا و عمران ارائه دهند.
همچنین جوانان می‌توانند طرح‌های خود را در چهار محور پژوهشی اعم از پژوهش‌های بنیادی، پژوهش‌های كاربردی، طرح‌های توسعه‌ای و نوآوری و ابتكار نیز به دبیرخانه جشنواره ارسال كنند.
در این دوره از برگزاری جشنواره متقاضیان تا پایان تیرماه 1398 فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی www.Khwarizmi.ir نسبت به ثبت‌نام الكترونیكی در سامانه جامع جشنواره‌های خوارزمی- جشنواره جوان خوارزمی بخش‌ دانش‌پژوهان و فناوران و ارسال طرح به دبیرخانه اقدام كنند.
كسب اطلاعات بیشتر درباره دو جشنواره بین‌المللی و جوان خوارزمی از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی www.khwarizmi.ir و Javan@khwarizmi.ir امكان‌پذیر است.
وزارت، علوم و تحقیقات و فناوری، بنیاد ملی نخبگان، مركز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الكترونیك (صحا)، سازمان جهانی مالكیت فكری (WIPO)، شركت نفت بهران، موسسه فرهنگی اكو (ECI)، در این دوره از برگزاری جشنواره جوان خوارزمی حمایت می‌كنند.
جشنواره جوان خوارزمی توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از سازمان‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.
جشنواره خوارزمی كه قدیمی‌ترین جشنواره در زمینه علوم فنی و مهندسی در ایران است و از 1366 آغاز به كار كرده است و بخش جوان جشنواره نیز بیستمین و یكمین دوره را پشت سر می‌گذارد.
علمی** 9340** 1055

سرخط اخبار علم و آموزش