۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۲۰
کد خبر: 83297123
T T
۰ نفر
سرمایه گذاران با احتیاط وارد بورس شوند

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت بورس تهران گفت: در شرایط كنونی كه بازار سرمایه با اقبال قابل توجه مواجه شده، سرمایه گذاراني كه دانش سرمایه گذاري در بورس را ندارند باید با احتیاط وارد این بازار شوند.

«علي صحرایي» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ایرنا به رشد این روزهای شاخص بورس اشاره و بیان كرد: متنوع سازي سرمایه گذاري در بورس باید در دستور كار سرمایه گذاران مبتدي قرار گیرد.
وي گفت: ما همیشه به افرادي كه دنبال ورود به این بازار هستند اعلام كرده ایم باید نسبت به خرید سهام تحلیل داشته باشند و عوامل بنیادي را در نظر بگیرند.
مدیرعامل شركت بورس تهران، سرمایه گذاري در بورس را نسبت به دیگر بازارهاي موازي مورد مقایسه قرار داد و گفت: اقبال مردم نسبت به این بازار خوب بوده و در فروردین ماه حجم زیادي از خریدها توسط افراد حقیقي صورت گرفته است.
به گفته وي، سایر بازارهای سرمایه گذاري، از ریسك هاي خاص برخوردارند و با عدم نقدشوندگي همراه هستند.
صحرایي با بیان اینكه بازارهاي موازي براي سرمایه گذاري نیازمند حداقل سرمایه هستند، گفت: در بورس برخلاف دیگر بازارها با هر میزاني از منابع مي توان وارد شد، به همین دلیل مردم به درستي این بازار را براي سرمایه گذاري انتخاب كرده اند.
وی در پایان خاطرنشان كرد: شاخص كل در ابتدای فروردین ماه از ۱۷۸ هزار و ۶۵۹ واحد به ۲14 هزار و 867 واحد رسید كه این آمار نشانگر عملكرد مناسب بازار سرمایه نسبت به دیگر بازارها است.
اقتصام**٩٢٠٦**9189
۰ نفر