۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۵۰
کد خبر: 83295843
T T
۰ نفر
اندیشمندسیرالئونی:گفتگو زمینه ساز گسترش همكاری میان كشورهای اسلامی است

تهران - ایرنا - اندیشمند سیرالئونی گفت:كشورهای اسلامی باید برای گسترش همكاری ها در زمینه های مختلف به گفتگوی بیشتر با یكدیگر بپردازند.

به گزارش ایرنا، 'محمد باه' اندیشمند و اسلام شناس سیرالئونی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا درحاشیه همایش بین المللی جهان اسلام در افق 1414 در تهران خاطرنشان كرد: كشورهای مسلمان باید در كنار هم باشند و در مسیر همكاری های مختلف گام بردارند.اگر اختلاف میان كشورهای مسلمان وجود داشته باشد، نمی توان كاری انجام داد. مسلمانان جهان باید با یكدیگر درمورد مسائل گوناگون از جمله آینده جهان اسلام به گفتگوی بیشتر بپردازند.
وی با بیان اینكه برگزاری این همایش می تواند به فرآیندگفتگوها میان مسلمانان كمك كند، یادآورشد:اگرایده های خوبی نداشته باشیم و اختلافات و چالش ها میان ما همچنان تداوم داشته باشد، نمی توانیم برای آینده اقدام موثری انجام دهیم.
وی درمورد نقش ایران درجهان اسلام خاطرنشان كرد:ایران امروز نقش بزرگی درجهان اسلام دارد. ایران كشوری مهم با جایگاه سیاسی با اهمیتی در خاورمیانه محسوب می شود.
این اندیشمند سیرالئونی همچنین خاطرنشان كرد: قطعا كشورهای اسلامی می توانند در زمینه های مختلف از جمله حوزه های فرهنگی همكاری های بیشتری داشته باشند اما باید در این مسیر سیاستهای درستی اتخاذ شود. بدون این سیاستها نمی توان به صورت درست در مسیر همكاری ها حركت كرد. كشورهای اسلامی می توانند با ایجاد روابط بهتر میان یكدیگر در راستای افزایش این همكاری ها در حوزه های مختلف اقدام كنند.
به گزارش ایرنا، همایش بین المللی آینده جهان اسلام در افق 1414 شمسی روز گذشته با حضور اندیشمندانی از 10 كشور اسلامی در دانشگاه تهران آغاز شد و امروز(دوشنبه) پایان می یابد.
اروپام**9234**1590

سرخط اخبار فرهنگ