۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۰۱
کد خبر: 83295597
T T
۰ نفر

634 دانش آموز بازمانده از تحصيل در قزوين شناسايي شدند

۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۰۱
کد خبر: 83295597
634 دانش آموز بازمانده از تحصيل در قزوين شناسايي شدند

قزوين - ايرنا - معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش قزوين گفت: در سال تحصيلي جاري 634 دانش آموز بازمانده از تحصيل در مقطع متوسطه دوم شناسايي شدند كه با پيگيري هاي انجام شده 331 تن، جذب تحصيل شدند.

حميد حمدالله زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين دانش آموزان در يكي از مقاطع پيش از دوره متوسطه دوم ترك تحصيل كرده اند.
وي اضافه كرد: پس از بررسي و پيگيري ضمن بازگرداندن 331 نفر از آنان به كلاس درس، مشخص شد 282 تن از اين دانش آموزان ترك تحصيل كرده، 17 تن به خارج از كشور مهاجرت نموده و چهار تن نيز فوت شده اند.
اين مسئول افزود: پوشش تحصيلي دانش آموزان مقطع متوسطه دوره دوم در بين پسران 86.53 و در دختران 82.99 درصد بوده كه هم در قزوين و هم در كشور چند درصد كاهش داشته و قدري نگران كننده است.
حمدالله زاده ادامه داد: در برخي از مناطق استان بنا به دلايل مختلف از جمله پراكندگي مناطق، كمبود امكانات آموزشي، مسايل فرهنگي و جلوگيري خانواده ها از ادامه تحصيل فرزندان به ويژه دختران، افراد لازم التعليم از تحصيل در دوره هاي هاي متوسطه اول و دوم باز مي مانند و پوشش تحصيلي در حد اهداف برنامه نيست.
وي گفت: اجباري بودن آموزش تا پايان دوره آموزش عمومي از يك سو و تاكيد اسناد فرادستي بر توسعه عدالت آموزشي، لزوم ارتقاي سطح دانش، مهارت، تغذيه و بهداشت دانش آموزان و هنرجويان مناطق محروم و روستايي و مرزي در راستاي عدالت آموزشي از سوي ديگر اجراي اين برنامه را ضروري مي كند.
حمدالله زاده افزود: اجراي طرح روستاي مركزي به منظور تجميع مدارس روستاهاي پراكنده در يك روستا با بهره گيري از خودرو براي تردد آسان دانش آموزان، خوابگاه مركزي براي دانش آموزان مناطق محروم روستايي كه امكان تردد ندارند و همچنين تشكيل كلاس هاي ضميمه دوره اول متوسطه در مقطع ابتدايي و دوره دوم متوسطه در مدارس دوره اول متوسطه از جمله راهكارهايي هستند كه مي توان براي جلوگيري از كاهش پوشش تحصيلي انجام داد.
7388*6101