۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۰۹
کد خبر: 83295217
T T
۰ نفر
تشكیل كمیته كسب‌وكار برای رسیدگی به مشكل بیكارشدگان در سیل

تهران- ایرنا- رئیس «هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها» اعلام كرد: در سیل اخیر افراد بسیاری بیكار شده‌اند كه باید فكری برای آن‌ها شود و البته برای رسیدگی به مشكلات این افراد، كمیته ویژه كسب‌وكار در این هیئت تشكیل شده است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، محمود نیلی احمدآبادی روز یكشنبه در مراسم افتتاح فاز اول مركز نوآوری دانشكده‌های فنی دانشگاه تهران در دانشكده برق و كامپیوتر این دانشگاه گفت: در خصوص سیل اخیر هیئتی از سوی رئیس‌جمهوری انتخاب شد و بسیاری از دوستان نقد می‌كنند كه چگونه می‌خواهید در خصوص سیل با این ابعاد كار تحقیقاتی انجام دهید كه در این مورد باید بگویم قرار نیست ما دوباره كار تحقیق انجام دهیم درواقع تصور ما این است كه در دانشگاه‌های كشور به میزان لازم دستاورد علمی وجود دارد و ما تنها باید این دستاوردها را در كنار یكدیگر قرار دهیم و یك نتیجه‌گیری درست از آن داشته باشیم.
رئیس دانشگاه تهران درخصوص بررسی بحث سیل در كشور، گفت: كارگروه‌ها و كمیته‌های مختلفی در این زمینه ایجاد شده كه یكی از آن‌ها كمیته كسب‌وكار است .
وی ادامه داد: بروز سیل در كشور موجب می‌شود دولت حجم عظیمی از بودجه را به مردم عرضه كند و لازم است كه در این حوزه خصوصاً كسب‌وكار این حجم از سرمایه مورد مطالعه قرار گرفته و مدیریت شود.
نیلی احمدآبادی افزود: در سیل اخیر افراد بسیاری بیكار شده‌اند كه باید فكری برای آن‌ها شود و شاید مهم‌ترین وظیفه ما این است كه بین نوآوری خلاقیت و دانش یك ارتباط درست برقرار كنیم.
به گزارش ایرنا، در پی وقوع بارش‌های سنگین و كم‌سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‏غربی ‏كشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شده است و در این میان، استان‌های گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند.
رئیس دانشگاه تهران در خصوص افتتاح اولین مركز نوآوری دانشكده‌های فنی این تهران نیز گفت: این امید ایجاد می‌شود كه ایده‌های جدید در این دانشگاه به ثمر خواهد نشست.
نیلی احمدآبادی تصریح كرد: در مجموعه دانشگاه تهران معتقدیم باید در كنار هر پارك علم، مراكز نوآوری نیز وجود داشته باشد و نهایت تلاشمان را می‌كنیم كه زنجیره پژوهش خصوصاً پایان‌نامه‌های ارشد و دكتری تا كسب‌وكار گسترش یابد.
وی خاطرنشان كرد: اگر امروز به نرخ رشد نگاه كنیم اعداد خوبی به دست می‌آید اما عددهای مطلق، آمار مناسبی را نشان نمی‌دهد و ما باید تلاش كنیم تا از ظرفیت‌های بزرگ موجود در دانشگاه به كسب‌وكار و تولید ثروت نزدیك شویم.
فاز اول مركز نوآوری دانشكده‌های فنی دانشگاه تهران، امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و با استقرار 30 واحد فناور و خلاق افتتاح شد.
همزمان با این مراسم، از بیش از 30 محصول دانش‌بنیان دانشكده‌های فنی نیز رونمایی شد.
علمی**٢٠٣٨** 1055
۰ نفر

سرخط اخبار علم و آموزش