۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۳۴
کد خبر: 83290334
T T
۰ نفر

خروج برندهای كره ای لوازم خانگی از ایران تكذیب شد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۳۴
کد خبر: 83290334
خروج برندهای كره ای لوازم خانگی از ایران تكذیب شد

تهران- ایرنا- انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران خروج برندهای ال.جی و سامسونگ از كشورمان به دلیل تشدید تحریم ها را تكذیب كرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران ضمن رد خبر منتشرشده در برخی رسانه ها، آن را ناشی از سودجویی سوء استفاده كنندگان برشمرد و تاكید كرد: همكاری با برندهای یاد شده همچنان ادامه دارد و بیان چنین مطالبی در شرایط ملتهب فعلی، جز وارد كردن شوك به بازار نمی تواند نتیجه دیگری داشته باشد.
روابط عمومی سامسونگ در ایران ضمن رد اخبار منتشر شده مبنی بر خروج این شركت از ایران، اعلام كرد: سامسونگ همواره ارزش زیادی برای خانواده هواداران و كاربران خود در ایران قائل بوده و با جدیدترین نوآوری‌ها، فناوری‌ها و محصولات خود، حضور قدرتمندی در این كشور داشته است.
سامسونگ در این بیانیه افزوده است: با وجود تمام تحولات خارجی و جغرافیایی-سیاسی، این مساله تغییری نكرده است. ما همواره متعهدیم تا تمام تلاش خود را برای امكان ادامه دسترسی مردم ایران به محصولات نوآورانه‏ ‌مان فراهم كنیم.
به گزارش ایرنا، اعلام خروج برندهای مطرح كره ای در حالی است كه پیش از این نماینده شركت سامسونگ در منطقه در حضور وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت اعلام كرده بود ایران از توان بالایی برای تبدیل شدن به مركز صادراتی منطقه در لوازم خانگی برخوردار است.
امروز با انتقال فناوری كره جنوبی در زمینه ساخت و تولید انواع لوازم خانگی، حتی تعمیر و نگهداری خطوط تولیدی و ماشین آلات به دست مهندسان ایرانی انجام می شود و با راه اندازی واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) در عرصه طراحی و ساخت قالب های جدید اقدام های خوبی شده است.
یكی از برندهای كره ای حتی در شرایط سخت تحریم های دوره گذشته اجازه تولید به ایران داد و همین موضوع ارزش افزوده بالایی برای كشور به دنبال داشته است.
اهمیت این موضوع وقتی بیشتر می شود كه بدانیم تا پنج سال پیش واردكننده محض لوازم خانگی از كره جنوبی بودیم اما امروز در محصولات گروه برودتی چون یخچال و ساید درصد چشمگیری داخلی سازی صورت گرفته است و هر روز بر عمق ساخت داخل آن افزوده می شود.
اقتصام*3065**9189

سرخط اخبار اقتصاد