۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۰۱
کد خبر: 83288777
T T
۰ نفر
سرمربی والیبال نشسته روسیه: امكانات ایران فوق العاده است

تهران - ایرنا - سرمربی تیم والیبال نشسته مردان روسیه با تمجید از امكانات و زیرساخت های ایران در این رشته گفت: در روسیه امكاناتی با این كیفیت وجود ندارد و به همین علت نتوانسته ایم نتیجه خوبی در رقابت های بین المللی كسب كنیم.

«الكساندر اوسیانیكوف» روز سه شنبه در حاشیه برگزاری اردوی مشترك این تیم با ملی پوشان ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: والیبال نشسته جایگاه ویژه ای در بین ایرانیان دارد. براساس آمار موجود، بیش از یكصد تیم در ایران فعال است و فاصله زیادی بین كشور شما با بوسنی وجود دارد. در كشور بوسنی شمار تیم ها به عدد 30 می رسد.
وی تصریح كرد: این عدد در كشور روسیه كمتر از انگشتان 2 دست است و به 10 تیم نیز نمی رسد.
سرمربی تیم ملی والیبال نشسته مردان روسیه با بیان اینكه هدف از برگزاری اردو در ایران، آمادگی برای رقابت های قهرمانی اروپا و كسب سهمیه پارالمپیك 2020 توكیو است، گفت: در تمام دنیا والیبال نشسته ایران را به عنوان یك قدرت در جهان می شناسند، بدون شك این اردوی مشترك و دیدارهای دوستانه با ایران به سطح پیشرفت والیبال روسیه كمك فراوانی خواهد كرد.
او در پایان در زمینه شیوه استعدادیابی این كشور در ورزش معلولان اظهار داشت: در روسیه كمیته ای برای استعداد یابی ورزش معلولین وجود دارد و كسانی كه نقص عضو مادرزادی یا تصادفی دارند خود را به اردوهای ورزشكاران معلول معرفی می كنند. پس از این مرحله و نظر مربیان مختلف، گلچین معلولان شكل می گیرد و نفرات منتخب در رشته های مختلف به ویژه والیبال نشسته مشغول به تمرین خواهند شد.
اردوی مشترك تیم ملی والیبال نشسته روسیه به سرمربیگری «الكساندر اوسیانیكوف» با تیم ملی ایران از اول اردیبهشت در محل فدراسیون جانبازان و معلوین آغاز شد. در خلال این اردو چند دیدار دوستانه بین دو تیم نیز برگزار خواهد شد.
ورزشی**2052**1067**
۰ نفر