۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵
کد خبر: 83286158
T T
۰ نفر
563 كشته و زخمی تازه ترین آمار قربانیان انفجارهای سریلانكا

تهران - ایرنا - تازه ترین گزارش های دریافتی از رسانه های مختلف حاكی از آن است كه شمار كشته ها وزخمی های انفجارهای روز یكشنبه سریلانكا از 563 تن گذشت.این انفجارها در چند كلیسا و هتل در كلمبو پایتخت تجاری سریلانكا و دیگر شهرهای این كشور روی داد.

به گزارش ایرنااز رسانه ها، حملات با شش انفجار تقریبا همزمان آغاز شد كه سه كلیسا و سه هتل را هدف قرار داد و طی آن ها دست كم تاكنون158تن كشته و حدود 400 نفر زخمی شده اند.
نشریه تایمز آف ایندیا هند نوشت كه انفجارها در كلیساهای'سنت آنتونیو' و 'كاتوواپیتیا' و یك كلیسای دیگر در كلمبو پایتخت این كشور حاشیه اقیانوس هند در جنوب آسیا، هنگام برگزاری مراسم عید پاك مسیحیان رخ داده است.
گزارش پلیس سریلانكا همچنین حاكی از وقوع انفجارهایی در هتل های مجلل 'شانگریلا'، 'كینگزبری' و یك هتل دیگر در پایتخت این كشور است.
طبق اظهارات مقامات پلیس وبیمارستانی سریلانكا، 35 نفر از این افراد كشته شده خارجی بودند وهنوز هیچ گروه و یا فردی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.
همچنین رانیل ویكرمسینگه نخست وزیر سریلانكا خواستار تشكیل نشست اضطراری شورای امنیت ملی این كشور برای بررسی حملات بامداد یكشنبه در این كشور شد.
پلیس سریلانكا نیز اعلام كرد كه قبلا در باره احتمال وقوع حملات تروریستی انتحاری هشدار داده است.
تصاویر منتشر شده در شبكه های اجتماعی، نشان دهنده برهم خوردن تجمع مردم در هنگام برگزاری مراسم عید پاك و تخریب قسمت هایی از این كلیساهاست.
هنوز مقام های رسمی یا پلیس درباره تروریستی بودن این حملات اظهارنظری نكرده اند وگروه و یا فردی نیز مسئولیت آنها را به عهده نگرفته است.
در همین حال رسانه ها از وقوع هفتمین و هشتمین انفجار در حومه كلمبو پایتخت تجاری سریلانكا خبر دادند.
به نوشته رسانه ها هفتمین انفجار در هتلی در نزدیكی یك باغ وحش روی داده كه دو كشته برجای گذاشته است. هشتمین انفجار نیز دست كم سه نیروی پلیس را كشته است.
وزیر دفاع سریلانكا انفجارهای امروز در چند شهر این كشور را «حمله تروریستی» توصیف كرد.
دولت سریلانكا به دنبال وقوع این هشت انفجار در كلمبو پایتخت تجاری و دیگر شهرهای این كشور، مقررات منع آمد و شد شبانه اعلام كرد و شبكه های اجتماعی در این كشور مسدود شدند.
بر این اساس رفت وآمد شهروندان از ساعت 18 یكشنبه به وقت محلی به مدت 12 ساعت ممنوع خواهد بود.
همچنین اعلام شده كه مسافران زودتر از موعد در برخی فرودگاهها به سبب مسایل امنیتی حاضر شوند.
مقامات كشورها و نهادهای مختلف از جمله پاپ فرانسیس ، اتحادیه اروپا، انگلیس، ایران، پاكستان، امارات، هند، تركیه و روسیه این حملات را محكوم و با مردم و دولت سریلانكا ابراز همدردی كردند.
**آساق**9470**1486**