تاکید بطحایی برکاهش انحراف مدارس از مسائل آموزشی به سمت کنکور

تهران- ایرنا- وزیر آموزش‌ و پرورش تاکید کرد: مهمترین ماموریت در معاونت آموزش متوسطه این وزارتخانه کاهش انحراف مدارس از مسائل آموزشی و تربیتی به سمت کنکور است.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی در آئین تکریم و معارفه معاون آموزش متوسطه با قدردانی از زحمات عبدالرسول عمادی، با بیان اینکه آموزش متوسطه دو نقش اساسی دارد، گفت: در نقش اول دانش آموزان را برای ورود به آموزش عالی آماده می‌کند لذا مانند پلی است که دانش آموزان از مدرسه به دانشگاه می‌روند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در دومین نقش آموزش متوسطه، می توان به آماده شدن دانش آموزان برای ورود به بازار کار اشاره کرد، بنابراین از طریق این دوره تحصیلی است که زمینه‌های لازم برای اشتغال در دانش آموزان ایجاد می شود.
بطحایی ادامه داد: سهم عمده‌ای از ماموریت آموزش متوسطه به نقش اول می‌رسد درحالیکه آموزش متوسطه در نظام آموزشی بسیار مهم است و آنچه در دوره ابتدایی ساخته ‌و پرداخته می‌شود، در دوره متوسطه به ثمر نشسته و نتیجه می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه معاونت آموزش متوسطه، نقش مدیریت آموزشی را دارد و کنترل کیفیت آموزش و راهبری آموزش را بر عهده می‌گیرد، درباره تغییرات ساختاری وزارتخانه نیز گفت: این بهترین فرصت است تا تداخل و هم‌پوشانی‌های وظایف کاهش پیدا کند زیرا علاوه بر صرف انرژی منابع انسانی، باعث تعارضات نیز می‌شود.
بطحایی ادامه داد: بخش عمده‌ای از خدمتم در معاونت آموزش متوسطه بوده است و خدمت در این وزارتخانه باعث می‌شود بعد از 30 سال فعالیت افتخار ‌کنیم که انرژی خود را در این وزارتخانه و در زمینه تعلیم و تربیت دانش آموزان به ‌کار برده‌ایم.
در ادامه این مراسم عمادی که تا پیش از این، سرپرست معاونت آموزش متوسطه بود، گفت: معاونت آموزش متوسطه پیشانی وزارتخانه است و توجه ویژه‌ای را می‌طلبد، چرا که اگر در آموزش ابتدایی پایه های ساختن بنا گذاشته می شود، در آموزش متوسطه باید نتایج را کسب کرد لذا نیازمند توجه جدی به گروه‌های آموزشی و برنامه تعالی در معاونت آموزش متوسطه و همچنین اعتبارات لازم است.
وی افزود: از زمانی که طرح 'ایران مهارت' در دوره متوسطه اول کلید خورد، با پشتکار و زحمات همکاران گام‌های بلندی برداشته ‌شده و نیاز است که وزارت کار هم در این طرح به طور مستمر حضور داشته باشد.
سرپرست سابق معاونت آموزش متوسطه با بیان اینکه بخش عمده دانش آموزان در متوسطه دوم هستند، گفت: اکنون ماهیت کنکور به رشته‌های تجربی وابسته شده است و با بررسی‌های بیشتر می‌توانیم در رشته‌های دیگر کنکور را کاملا حذف کنیم.
علیرضا کمرئی معاون جدید متوسطه نیز در سخنانی با اشاره به اینکه کار خود را از آموزش متوسطه آغاز کرده است، افزود: نظام آموزشی در دنیا از پاسخ‌گویی به نیازهای جوامع بازمانده است چرا که تحولات و تغییرات به ‌سرعت اتفاق افتاده است.
وی تصریح کرد: کارآمدی نظام آموزشی و توسعه حرفه‌ای مدیران و معلمان را پیگیری کرده و روی منابع و چشم‌اندازها تمرکز بیشتری می‌کنیم.
معاون آموزش متوسطه با بیان اینکه تا فراهم شدن زمینه‌های کامل و جامع‌تر برنامه تعالی مدیریت را ادامه خواهیم داد، افزود: باید اثربخشی نظام آموزشی به سمت کیفیت را پیگیری کنیم تا حلقه‌های کنترل کیفیت در سازمان شکل بگیرد و توانایی‌های منابع انسانی آشکار شود.
شبد**1883**1953**9122

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال