۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۵۱
کد خبر: 83281271
T T
۰ نفر
‎لزوم حركت بر محور بيانيه «گام دوم» و شعار سال

تهران - ايرنا - ‎رئيس سازمان صدا و‌سيما، شبكه‌هاي برون مرزي را بستر مهم ‌براي تحقق شعار سال دانست، و گفت: تلويزيون مي‌تواند با تبليغ كالاهاي ايراني مسير صادرات را هموار و رونق توليد را به معناي واقعي رقم بزنند.

‎به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا،آيين افتتاح خبرگزاري «ايران پرس» و آيين بهره برداري از دو پروژه معاونت برون مرزي، شبكه «العالم سوري» و تلويزيون و راديو نماي «هوسا» با حضور عبدالعلي علي‌عسكري رئيس رسانه ملي، در مركز همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد.
علي‌عسكري در اين مراسم با تبريك سال نو واعياد شعبانيه به حوادث اخير اشاره و گفت: ما در اين ايام با حادثه سيل مواجه بوديم كه البته بركاتي هم داشت و در وراي اين حوادث همدلي و همراهي مردم را در كنار وحدت ملي و بسيج ملي ديديم.
‎وي ادامه داد: اميدواريم با زحماتي كه دولت محترم و ديگر ارگان‌ها در كنار بسيج، سپاه و ارتش در اين مدت كشيدند بخشي از آلام مردم برطرف شود و زندگي آسيب ديدگان به شرايط عادي برگردد.
رئيس سازمان صدا و ‌سيما همچنين با اشاره به اقدام آمريكا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌هاي تروريستي، گفت: اقدام زشت، غلط و سفيهانه آمريكايي‌ها براي ما بركاتي داشت و ديديم كه 80 ميليون ايراني گفتند ما هم سپاهي هستيم. آنها مي خواستند شكافي را در ميان انقلابيون ايجاد كنند اما ديدند ملت ايران يكپارچه ايستاد و از سپاه حمايت كرد.

**نيروهاي معاونت برون‌مرزي سربازاني گمنام در داخل كشور
علي‌عسكري با تشكر از همكاران معاونت برون مرزي كه با وجود همه تنگناها و مشكلات در حال تلاش هستند، اظهار داشت: همكاران معاونت برون مرزي در درون كشور براي مخاطبان سربازان گمنام هستند. برنامه سازان دو شبكه پرس تي وي و العالم كه وراي مرزها فعاليت مي‌كنند وسعت كار آنها موثر و فوق العاده است و چون در داخل كشور كمتر شناخته شده‌اند گمنام مانده‌اند در حالي كه از غربي ترين نقاط دنيا تا شرقي ترين مناطق را تحت تاثير قرار داده اند.
‎وي افزود: جا دارد در اينجا از زحمات همه آنها تشكر كنم كه با سختي و مجاهدت بخش بزرگي از اين راديو و تلويزيون‌ها را اداره مي‌كنند و اميدوارم بتوانند صداي انقلاب و اسلام را به اقصي نقاط دنيا برسانند.
‎رئيس صدا و ‌سيما در ادامه با اشاره به نقشه دشمن در سال گذشته، گفت: سال 97 دوره خاصي بود. دشمن براي انقلاب اسلامي خواب‌هايي ديده بود و خيالاتي كرده بود ولي همه نيروهاي رسانه ملي زحمت كشيدند و اجازه ندادند كه آنچه در خيالات آن‌ها براي آشوب در كشور بود محقق شود و ما با اقتدار جشن‌هاي چهلمين سال انقلاب را برگزار كرديم.
علي‌عسكري اظهار كرد: پس از 22 بهمن، بيانيه گام دوم مقام معظم رهبري منتشر شد و نگاهش تماماً به آينده بود. اين بيانيه بسيار حكيمانه، عميق و منسجم است و بايد آن را سرلوحه كار خود قرار دهيم. اميدواريم بتوانيم براساس بيانيه عمل كنيم و آن را دستمايه ايده و انديشه مان قرار دهيم.
وي با بيان اينكه مقام معظم رهبري سال 98 را سال رونق توليد نامگذاري كردند تصريح كرد: ما در جنگ اقتصادي هستيم و دشمنان قصد تخريب ما را دارند، اما پادزهر آن همين تاكيد مقام معظم رهبري يعني رونق توليد است. همه بايد براي رونق توليد ملي برنامه ريزي كنيم. بخشي از آن بر دوش رسانه‌هاي برون مرزي است كه مي‌تواند به ارتقاي اقتصاد كمك كند. 

**‎نقش مهم رسانه‌هاي برون‌مرزي در پيشبرد رونق توليد
‎رئيس صدا و‌سيما در ادامه سخنانش با اشاره به نامگذاري سال 98 گفت: مقام معظم رهبري سال 98 را به نام سال «رونق توليد» اعلام كردند و اين اتفاق بسيار مهمي در كشور است. امروز ما در معرض جنگ اقتصادي هستيم و دشمن از يك سال گذشته تخريب اقتصاد را در دستور كارش قرار داده است.
علي‌عسكري افزود: دشمنان فكر مي‌كنند با تحريم، كشور ما دچار مشكلات مي‌شود ولي ديديم كه سال گذشته هيچ اتفاقي نيفتاد. آنها تحريم‌ها را ادامه دادند ولي موفق نشدند چرا كه ما پادزهر آن را كه توليد ملي بود يافته بوديم و اكنون نيز بايد از فرصت بيانيه گام دوم براي صدور پيام انقلاب و صادرات كالاهاي خود استفاده كنيم تا به رونق توليد بيش از پيش كمك كنيم.
‎علي‌عسكري تاكيد كرد: سال 97 سال كالاي ايراني ناميده شد و واقعاً تاثيرگذار بود مردم بيشتر سراغ توليدات ايراني رفتند و كيفيت توليدات بالا رفت.
‎وي افزود: شبكه‌هاي برون مرزي بستر مهمي‌براي تحقق شعار سال هستند و مي توان با تبليغ كالاهاي ايراني در شبكه‌هاي برون مرزي مسير صادرات را از اين طريق هموار كنيم و با صادرات رونق توليد را به معناي واقعي رقم بزنيم.
‎رئيس رسانه ملي افزود: عراق، روسيه و ديگر همسايه‌هاي ما بهترين بستر براي صادرات هستند و اين مهم مي تواند بر دوش شبكه‌هاي برون مرزي قرار داده شود.
‎رئيس صدا و‌سيما ضمن تشكر از افتتاح پطرح هاي معاونت برون‌مرزي، گفت: راه اندازي شبكه «العالم سوريه» ارتباط خوبي را بين مردم ايران با ملت سوريه برقرار خواهد كرد. اين طرح تثبيت‌كننده خون شهدا و موفقيت‌هايي است كه شهدا براي ما خلق كردند و اگر در اين زمينه كار رسانه‌اي انجام نمي‌شد ممكن بود خداي نكرده آن زحمات را خدشه دار شود.
‎علي‌عسكري با اشاره به راه اندازي خبرگزاري «ايران پرس» هم گفت: اين خبرگزاري نياز به برنامه ريزي جدي و توجه بيشتري دارد و از همه دوستان تشكر مي‌كنم كه كمك كردند اين خبرگزاري تصويري با امكانات حداقلي كار خود را به خوبي انجام دهد و ما نيز از آنها حمايت مي‌كنيم.
‎وي در ادامه با اشاره به راه اندازي شبكه «هوسا تي‌وي» افزود: بسياري از مسلمانان با اين شبكه ارتباط برقرار مي‌كنند چرا كه اين 200 ميليون نفر به اين زبان سخن مي‌گويند و فقط بخشي از آنها به انگليسي و فرانسه مسلط هستند. ما اميدواريم اين شبكه هم توفيق يابد و ان شالله به بهترين وجه بتوانيم اهداف اسلام و انقلاب را پيگيري كنيم.
علي‌عسكري در پايان ضمن از معاونت برون مرزي صدا و سيما، خاطرنشان كرد: اميدوارم در آينده شاهد تاثيرات اين حركت رسانه‌اي باشيم و صداي ما به مناطق جغرافيايي بيشتري برسد.
فراهنگ** 9210 ** 9246 **
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ