۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۴۱
کد خبر: 83278232
T T
۰ نفر
پرونده بيماران به بيمه‌ها به صورت الكترونيك ارسال مي شود

تهران- ايرنا- معاون درمان وزارت بهداشت گفت: هدف اين است كه نسخه نويسي، ارجاع بيمار و حتي نوبت گيري بيماران به صورت الكترونيك باشد. همچنين قصد داريم در بيمارستان‌ها به سمت الكترونيكي شدن حركت كنيم و ارسال پرونده بيماران به بيمه‌ها نيز به صورت الكترونيك انجام شود.

به گزارش ايرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، قاسم جان بابايي روز يكشنبه درباره الكترونيكي شدن خدمات سلامت افزود: با همكاري سازمان بيمه سلامت برخي اقدامات الكترونيكي شدن خدمات به صورت آزمايشي در برخي استان‌ها آغاز شده، ولي نياز است بستر و زيرساخت‌هاي الكترونيك از جمله خريد نرم‌افزارها در كشور فراهم شود كه وزارت بهداشت در تلاش است اين شرايط را فراهم كند.
وي بيان كرد: الكترونيكي شدن خدمات سلامت يكي از اقدامات مهم وزارت بهداشت در سال جاري است.
جان بابايي ادامه داد: از سال گذشته قواعدي از جمله راهنماهاي باليني در وزارت بهداشت نوشته شده كه در سال جاري آن را كامل خواهيم كرد تا به سمتي حركت كنيم كه خدمات با كيفتي بر اساس ساختار الكترونيك به بيماران ارائه دهيم.
معاون وزير بهداشت اظهار داشت: در سال جاري تمام بيمارستان‌ها و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور بايد به سمت اجراي خدمات الكترونيك حركت كنند و بايد اقدامات به نحوي باشد كه تمام خدمات و اقدامات تشخيصي و درماني بيمار به همراه كد شناسايي در يك پرونده به صورت كامل ثبت شود تا به عنوان سابقه بيمار در ساير مراكز درماني نيز مورد استفاده قرار گيرد.
اجتمام*9482*1193

سرخط اخبار جامعه