۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۰۶
کد خبر: 83269025
T T
۰ نفر
پیشگیری از وقوع جرم هدف اصلی پلیس اقتصادی است

تهران- ایرنا- رئیس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی گفت: پیشگیری از وقوع جرم هدف اصلی پلیس امنیت اقتصادی ناجا است زیرا تنها به دنبال مبارزه نیستیم.

به گزارش ایرنا از ناجا، سردار محمد رضا مقیمی روز دوشنبه با اشاره به لزوم تشكیل پلیس اقتصادی افزود: پلیس امنیت اقتصادی تنها به دنبال مبارزه با جرایم اقتصادی نیست، قبل از اینكه فضای جرم به وجود بیاید، در همان ابتدا با هشدارهای لازم پلیس امنیت اقتصادی هم وارد می شود.
وی اظهار داشت: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص ورود موثر نیروی انتظامی به حوزه امنیت اقتصادی، مجوز ایجاد این پلیس توسط ستاد كل نیروهای مسلح به ناجا ابلاغ شد.
سردار مقیمی با تاكید بر اینكه ایجاد این پلیس موجب برقراری امنیت اقتصادی می‌شود، گفت: با توجه به اینكه حوزه اقتصادی دارای پیچیدگی و گستردگی است و مفاسد اقتصادی در آن رو به افزایش است، این پلیس تخصصی تشكیل شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح كرد: در پلیس امنیت اقتصادی به دنبال این هستیم كه با سیاست های جدید، طرح و برنامه ریزی، بیشتر به امور پیش بینی، كنترل، پیشگیری، شناسایی، مقابله، كشف فعالیت و جرایم اقتصادی بپردازیم، این پلیس تخصصی در سطح منطقه ای، ملی، فراملی، فضای مجازی و غیره نظارت می‌كند.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم با اقدامات عملیاتی و مناسب، فضایی به وجود آوریم كه بتوانیم سیاست ها و طرح های لازم را ابلاغ و برای جلوگیری، كشف جرایم و مفاسد اقتصادی و در نهایت دستگیری مجرمان اقدام كنیم.
سردار مقیمی با بیان اینكه به تمامی دستورالعمل ها كه با موضوعات اقتصادی در ارتباط هستند، نظارت و كنترل داریم، افزود: با سازمان هایی كه درگیر موضوعات اقتصادی هستند، از جمله گمركات و مبادی مرزی بیشتر در ارتباط هستیم.
وی خاطرنشان كرد: پلیس امنیت اقتصادی به دنبال توسعه روابط بین‌الملل، تبادل اطلاعات و بهره برداری از ظرفیت های بین المللی است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی كشور عنوان كرد: همچنین افرادی كه در این پلیس تخصصی مشغول فعالیت هستند باید با دانش بین المللی آشنایی داشته باشند و ما نیز به دنبال ارتقای تخصص كاركنان برابر شاخص های بین المللی هستیم.
سردار مقیمی گفت: استقرار پلیس گمرك در مبادی رسمی كشور و كنترل بر فرآیندهای تجاری از جمله وظایف پلیس امنیت اقتصادی كشور است.
وی افزود: تمام اموری كه قرار است از سوی پلیس امنیت اقتصادی كشور مورد نظارت و كنترل قرار بگیرد، در گذشته توسط پلیس اطلاعات، فاوا، اینترپل، آگاهی و پیشگیری انجام می شد این در حالی است كه اكنون با كمی تغییرات و برای كنترل و نظارت بهتر و بیشتر پلیس امنیت اقتصادی تشكیل شده است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی كشور تصریح كرد: باید سعی ما بر این باشد لطمه ای بر امنیت اقتصادی وارد نشود، رونق اقتصادی به دنبال اقتصاد سالم به وجود می آید بنابراین با نظارت و كنترل باید به دنبال ایجاد كسب و كار حلال باشیم.
سردار مقیمی گفت: سیاست ها و اولویت های ما با اقتباس از فرمایشات مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری، هیئت دولت و به ویژه وزیر اقتصاد است.
وی با تاكید بر اینكه شناسایی جزو ماموریت های پلیس امنیت اقتصادی است، ادامه داد: در این حوزه باید با كنترل، نظارت و شناسایی از ورود مفسدان اقتصادی كه سبب از بین بردن كسب و كار و درآمد حلال می شوند، جلوگیری كنیم.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی كشور گفت: این پلیس تخصصی با تقویت حوزه های اقتصادی به صورت ریشه ای به موضوعات كلان ورود پیدا می كند.
تاكنون پلیس تخصصی تحت عنوان پلیس امنیت اقتصادی وجود نداشت و سردار مقیمی نخستین رئیس این یگان تخصصی از پلیس است كه برخورد با جرایم اقتصادی از جمله مهم‌ترین وظایف آن است. سردار مقیمی تا پیش از این به عنوان رئیس پلیس آگاهی ناجا مشغول خدمت بود.
اجتمام*1933*1834

سرخط اخبار سیاست