۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۵۳
کد خبر: 83265688
T T
۰ نفر
25 ميليون ريال در هكتار به كشاورزان سيل زده پرداخت مي شود

ايلام - ايرنا - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: بنا بر مصوبه اخير هيات دولت 25 ميليون ريال كمك بلاعوض در هر هكتار براي اراضي باغي و زراعي ديم و آبي كشارزوان استان هاي سيل زده در نظر گرفته شده است و به ايستگاه هاي پمپاژ آب داراي مجوز نيز كمك هايي صورت مي گيرد.

به گزارش ايرنا، دكتر سعيد نمكي روز جمعه در جلسه مديريت ستاد بحران و شوراي اداري استان ايلام اظهار داشت: با وجود مشكلات عديده دولت در سال مالي جاري اما كمك به جبران خسارت سيل زده هاي مردمي از اولويت هاي دولت است.
وي افزود: يكي از نكات مثبت و قوت كشور در سيل اخير اين بود كه با وجود گستردگي سيلاب در بيشتر نقاط كشور با توجه به خرابي تاسيسات وانشعابات آب و فاضلاب و زيرساخت ها اما با تمهيدات صورت گرفته هيچ گونه اپيدمي و بيماري روده اي و انگلي در استان هاي سيل زده رخ نداد.
نمكي يادآور شد: سيلاب خسارات عديده اي به نقاط مختلف كشور وارد ساخت كه شرايط شيراز در روزهاي اوليه بسيار بغرنج و نارحت كننده بود و اكنون سيلاب در خوزستان و لرستان نيازمند مديريت و خروج از بحران و وضعيت حاد است.
وي تاكيد كرد: اولويت مصوبات دولت براي پروژه هاي كشاورزي، منازل مسكوني، مغازه ها، ابنيه، راه هاي دسترسي، و ... است كه كمك به بخش مردمي از اهم برنامه هاي هيات دولت است.
وي گفت: با وجود آنكه سيلاب خرابي هاي زياد و حتي تلفات جاني زيادي داشت اما جاني تازه به منطقه خشك شده زاگرس كه درختان آن به علت خشكسالي هاي پي درپي دچار بيماري هاي ذغالي و آفت لورانتوس شده بود بخشيد.
نمكي اظهار داشت: بعد از بازديد ميداني و بررسي وضعيت مناطق سيل زده استان ايلام، جمع بندي خسارت هاي وارده به بخش خصوصي و دولتي و مردم در جلسه بعدي هيات دولت مطرح و به رياست جمهوري ارائه مي شود تا اعتبارت مطلوبي براي استان ايلام اخذ شود.
به گزارش ايرنا، جلسه شوراي اداري و مديريت بحران استان ايلام عصر امروز با حضور وزراي بهداشت و راه و شهرسازي، فرمانده هوافضاي سپاه پاسداران، نماينده ولي فيقه در استان، نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي، استاندار و مديران دستگاه هاي دولتي برگزار شد.
بازديد از مناطق سيل زده استان ايلام از ديگر برنامه هاي وزرا بود.
وزير بهداشت به عنوان نماينده عالي دولت و وزير معين استان ايلام در زمينه سيلاب انتخاب شده است.
7172/6034
۰ نفر