دانشگاه فنی و حرفه‌ای 15 مرکز رشد راه‌اندازی می‌کند

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در تشریح برنامه‌های این دانشگاه برای سال جدید از ایجاد 15 مرکز رشد در مراکز دانشگاهی فنی و حرفه‌ای سراسر کشور و تغییر برنامه‌های درسی متناسب با نیاز بازار اشتغال خبر داد.

ابراهیم صالحی عمران روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای سال 98 ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و مراکز نوآوری است که در همین راستا، 15 مرکز رشد در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور تاسیس می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه فنی و حرفه‌ای تنها دانشگاه ماموریت گراست، اظهار داشت: این دانشگاه به دنبال مدرک‌گرایی و تربیت دانش‌آموختگان بیکار نیست، بلکه اعتقاد به تولید و حضور در بازار کار دارد.
صالحی عمران افزود: در سال جدید ایجاد استارتاپ‌ها و مراکز رصد بازار کار را با همکاری معاونت علمی و فناوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دنبال می‌کنیم.
وی همچنین در ادامه از حمایت دانشگاه فنی و حرفه‌ای از استادان و دانشجویان در تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه فنی را به اقتصاد و تولید نزدیک می‌کند، از این رو در نظر داریم از فعالان این بخش که از نیروهای فعال به شمار می‌روند، حمایت کنیم.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ادامه از لزوم ورود دانشگاه‌ها به مسائل اقتصادی و اجتماعی جامعه سخن گفت و افزود: یکی از اصلی‌ترین مسائل آموزش عالی به ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سیاست‌های کلان آموزشی خود، توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه است؛چرا که دانشگاه‌ها در برابر نیازهای جامعه دارای مسئولیت اجتماعی هستند و باید پاسخگوی نیازهای جامعه و مردم باشند، از این رو توجه به وضعیت جامعه از تمام ابعاد از دیگر سیاست‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای به شمار می‌رود.
صالحی عمران تاکید کرد: آگاهی از شرایط جامعه، دانشگاه‌ها را در برداشتن گام‌هایی به سوی توسعه و رشد اقتصادی، افزایش تولید ناخالص ملی و تقویت تولید داخلی یاری می‌رساند، دانشگاه‌ها باید بر اساس این نگاه حرکت کرده و دیدگاه‌های اقتصادی را وارد برنامه‌ریزی‌های خود کنند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی در منابع اختصاصی درآمد را از دیگر سیاست‌های پیش روی این دانشگاه عنوان و تصریح کرد: افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه از طریق کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌هایی است که از سال گذشته آغاز شده و تاکنون ادامه دارد و درصدد هستیم هزار و 300 کارگاه فعال دانشگاه وارد حوزه تولید شوند تا از این راه فرصت‌هایی برای کسب درآمدهای مالی ایجاد شود.
‌** برنامه‌های درسی جدید برای ورودی‌های 98
صالحی عمران ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال جدید تلاش می‌کند فعالیت‌های خود را به تجاری‌سازی و اقتصاد نزدیک کند و در این زمینه تغییر برنامه‌های درسی را متناسب با بازار کار و شایستگی‌محوری با هدف اشتغال دانش‌آموختگان بیکار در دست اجرا دارد.
وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها باید با نیاز اشتغال جامعه متناسب شود، عنوان کرد: در مهرماه سال 98 برنامه‌های درسی با سرفصل‌های جدید به دانشجویان در تناسب با بازار کار عرضه می‌شود.

** فنی و حرفه‌ای در سالی که گذشت
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ادامه به اقدامات انجام شده در این دانشگاه طی سال گذشته اشاره و عنوان کرد: دریافت مجوز برنامه‌ریزی درسی و آموزشی با هدف ایجاد تغییر و تحول برنامه های درسی و تاسیس دوره‌های آموزشی بلندمدت و کوتاه مدت از مهم‌ترین اقدامات سال گذشته بود.
وی افزود: از آنجا که عمده آموزش‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر مبنای آموزش‌های مهارتی و عملی است، محیط کارگاهی و آزمایشگاهی برای دانشجویان بسیار اهمیت دارد و در صورت عدم تجهیز این محیط ها، دانشجو از آموزش‌های مناسب و کارآمد فنی و حرفه‌ای دور می‌ماند، از این رو در سال گذشته 55 میلیارد تومان برای تکمیل و بازسازی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه هزینه شد.
صالحی عمران جذب بیش از هزار نیروی حق‌التدریس را از دیگر اقدامات سال گذشته عنوان کرد و گفت: سال گذشته نیروهای حق‌التدریس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ساماندهی و 340 پروژه عمرانی که تا پیش از آن غیرفعال بودند، فعال شدند.
وی درباره توانمندسازی مربیان با برگزاری دوره‌های کارگاهی داخلی و خارجی افزود: بهسازی و توانمندسازی مربیان از دیگر برنامه‌های اجرایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال گذشته بود که با هدف توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور انجام شد.
9283**1584** 1055

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال