۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳
کد خبر: 83265277
T T
۰ نفر
چين به عدم حضور آمريكا در اجلاس راه ابريشم واكنش نشان داد

پكن- ايرنا- سخنگوي وزارت خارجه چين به عدم اعلام حضور آمريكا در اجلاس بين المللي راه ابريشم واكنش نشان داد و گفت: درهاي اين اجلاس به روي همه كشورها باز است و واشنگتن بايد در اين باره تصميم خودش را بگيرد.

به گزارش ايرنا گنگ شوانگ روز جمعه در مصاحبه مطبوعاتي در پكن در واكنش به اين سئوال كه آمريكا چرا در اين اجلاس شركت نمي كند، افزود: اين سوال را بايد از طرف آمريكايي بپرسيد.
وي افزود: نمايندگاني از 100 كشور دنيا از جمله رهبران 40 كشور از سراسر جهان تاكنون دعوت دوستانه چين براي حضور در اين اجلاس را پذيرفته اند و اگر آمريكا تصميم گرفته است حضور نيابد بايد خودش هم به اين موضوع جواب دهد.
اين سخنگو گفت: راه ابريشم يك مسير براي همكاري هاي اقتصادي و تجاري بين المللي و مسيري باز به روي ديگر كشورها است كه به آن ملحق شوند.
وي افزود: در جريان اجراي اين برنامه، دستاوردهاي چشمگيري حاصل شده و همكاري هاي اقتصادي كشورهاي مرتبط با اين راه افزايش يافته است.
او گفت: كه از زمان اجراي اين طرح در سال 2013 ميلادي به اين طرف تاكنون 150 كشور و سازمان بين المللي توافقنامه هاي الحاق به آن را با چين امضا كرده اند.
گنگ شوانگ تصريح كرد: چين براي برگزاري دومين اجلاس بين المللي همكاري راه ابريشم، خود را آماده مي كند و اطمينان دارد كه اين نشست بزرگ با موفقيت برگزار خواهد شد.
آساق**231**1904**

سرخط اخبار جهان