۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۳
کد خبر: 83252710
T T
۰ نفر
هشدار دوباره روسیه به آمریكا درباره مالكیت جولان اشغالی

مسكو - ایرنا - نماینده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه نسبت به پیامدهای به رسمیت شناختن جولان به عنوان قلمرو اسراییل از سوی آمریكا هشدار داد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، میخاییل بوگدانف دراین باره به ریانووستی گفت: به رسمیت شناختن ارتفاعات جولان به عنوان بخشی از اسراییل، به روند حل و فصل مسائل بین اعراب و اسراییل ضربه می زند.
بوگدانف درباره امكان به رسمیت شناختن بلندی های جولان به عنوان بخشی از قلمرو رژیم صهیونیستی از سوی آمریكا اظهار داشت: این اقدام به دورنمای حل و فصل صلح آمیز اختلافات بین كشورهای عربی و اسراییل بر مبنای طرح صلح در ازای اراضی و ابتكارات صلح عربی ضربه وارد می كند.
وی افزود:علاوه بر این در این مورد قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل وجود دارد كه قوانین تصویب شده (در اسراییل) در مورد غصب ارتفاعات جولان و اورشلیم شرقی را غیرمعتبر، غیرقانونی و مغایر با قوانین بین المللی می داند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا روز پنجشنبه در توئیتی اعلام كرد: پس از 52 سال زمان آن رسیده است كه ایالات متحده به طور كامل حاكمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.
وی این منطقه را دارای اهمیت و ضرورت راهبردی و امنیتی برای رژیم صهیونیستی دانست و مدعی شد كه این اقدام در حمایت از «ثبات منطقه» است.
پیشتر رسانه‌ های صهیونیستی از زمینه ‌چینی دولت آمریكا برای حمایت از ضمیمه بلندی‌های جولان به سرزمین‌های اشغالی خبر داده بودند.
به نوشته این رسانه‌ها، این اقدام قرار است همزمان با سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریكا برای شركت در كنفرانس سالانه «كمیته روابط عمومی آمریكا- اسرائیل (آیپك)» صورت بگیرد.
رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ 6 روزه با اعراب در سال 1967 اشغال كرد.
این منطقه متعلق به سوریه است و این رژیم منابع غنی آن را به یغما می‌برد.
اقدام آمریكا در حمایت از ضمیمه جولان به اراضی تحت حاكمیت رژیم صهیونیستی در شرایطی است كه دولت این كشور پیشتر سفارت خود را از تل‌آویو به قدس انتقال داده بود.
این اقدامات دولت ترامپ كه نقض اساسی حقوق مردم فلسطین به شمار می آید، محكومیت مجامع جهانی را به دنبال داشته است.
اروپام*391*1346*

سرخط اخبار جهان