۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۱۴
کد خبر: 83250620
T T
۰ نفر
پلیس كانادا از دو نئونازی معروف این كشور بازجویی كرد

تهران- ایرنا- روزنامه دیجیتال كانادایی 'وایس' نوشت: در پی حمله نژادپرستانه هفته گذشته به مسجدی در نیوزیلند، دو نئونازی معروف كانادایی تحت بازجویی پلیس این كشور قرار گرفتند.

به نوشته این روزنامه، 'پل فروم'، یكی از این دو نئونازی به خاطر اتهام انتشار و تایید بیانیه ضارب مسلمانان در مسجد 'كرایست چرچ' نیوزیلند و 'كوین گوردرو' نئونازی دوم به اتهام تلاش برای دامن زدن به خشونت های مشابه علیه مردم كانادا تحت بازجویی قرار گرفتند.
گوردرو تصاویر خود را با سینه ای تتو شده در اینترنت منتشر می كند.
این دو از مدت ها پیش با جنبش نئونازی در كانادا همكاری و مشاركت دارند.
'ریچارد وارمن' وكیل مدافع حقوق بشر و از اعضای شبكه كانادایی مبارزه با تنفر گفت: با توجه به همكاری چند دهه ای 'فروم' با جنبش نئونازی در كانادا، از كار او متعجب نشدم. فكر می كنم او با انتشار این بیانیه، پا را از شروط بارگذاری مطالب در اینترنت فراتر گذاشت.
وارمن در شكایتی كه علیه گوردرو تنظیم كرد، نوشت: او سال هاست كه دشمنان فرضی خود را به صورت آنلاین تهدید به اعمال خشونت می كند. به همین دلیل، به عنوان یك وكیل نمی توانم فاصله گرفتن تو از این تهدیدها را باور كنم.
'برنتون تارنت' راست افراطی متولد استرالیا قبل از حمله به مسلمانان در كرایست چرچ، بیانیه ای 74 صفحه ای به نام 'جایگزینی بزرگ' در صفحه فیس بوك خود منتشر كرد كه پس از علنی شدن هویتش، منتشر شد.
وی در این بیانیه درباره جایگزین شدن دیگران به جای اروپایی ها در قاره اروپا ابراز نگرانی كرده است.
حمله جمعه گذشته به مسلمانان در مسجد كرایست چرچ نیوزیلند 50 كشته و 50 زخمی به جا گذاشت.
آساق**1088**1392
۰ نفر