۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۳۴
کد خبر: 83249485
T T
۰ نفر

اگر قصد سفر دارید بخوانید!

۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۳۴
کد خبر: 83249485
اگر قصد سفر دارید بخوانید!

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ می گوید: رانندگان قبل از آغاز سفر هم از سلامت وسیله نقیله خود مطمئن شوند و هم از سلامت جسمی و روانی خود اطمینان حاصل كنند.

سرهنگ احسان مومنی، رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایرنا پلاس می‌گوید: رانندگان باید قبل از سفر و اقدام به حركت، از سلامت خودرو خود مطمئن شوند. سامانه ترمز خودرو را چك كنند. تایرها را از نظر فرسودگی بررسی و درصورت لزوم تعویض كنند همچنین اگزوز خودرو را به لحاظ پوسیدگی بازبینی كنند چون در صورت وجود پوسیدگی ممكن است باعث ورود دود به خودرو و مسمومیت سرنشینان شود.

وی ادامه داد: در صورتی كه مسافت زیادی در پیش دارید حتما باك خودرو را از بنزین پر كرده و علائم هشدار دهنده و جعبه كمك‌های اولیه را با خود به همراه داشته باشند و با علم و اطلاع كامل از وضعیت آب و هوا و جاده حركت كنند.

به گفته مومنی پس از مطمئن شدن از سلامت خودرو، رانندگان از سلامت خود نیز به لحاظ روحی و چه جسمی مطمئن شوند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ توصیه‌‎هایی برای طول مدت سفر دارد: راننده و سرنشینان باید در حین رانندگی حتما كمربند ایمنی خود را ببندند و با سرعت مطمئن حركت كنند تا در صورت بروز حادثه بتوانند وسیله نقلیه خود را كنترل كنند. فاصل خود را با وسیله نقلیه جلویی حفظ كنند. به ازای هر 15 كیلومتر سرعت به اندازه طول وسیله نقلیه باید با وسیله نقلیه جلویی فاصله داشته باشند.

به گفته مومنی در شب‌ نیز رانندگان باید با نور پائین در سطح معابر حركت كنند. در هنگام نزدیك شدن به تقاطع‌ها نیز سرعت وسیله نقلیه خود را كاهش بدهند. در هنگام رانندگی نیز به هیچ عنوان با موبایل صحبت نكند چون باعث انحراف ذهن شده و حوادث ناگواری را به دنبال خواهد داشت.

وی به رانندگان توصیه كرد اگر در مسیر راه دچار حادثه شدند یا وسیله نقلیه خراب شد، خونسردی خود را حفظ كرده و سریعا وسیله نقلیه خود را به منتهی علیه سمت راست هدایت كنند و با شماره گیری 110 یا امداد خودرو (در صورتی خرابی خودرو) وضعیت خود را اطلاع دهند. تا رسیدن پلیس یا وسائل امدادی هم با استفاده از علائم هشدار دهنده، خودروهایی كه از پشت سر می آیند را آگاه كنند تا حادثه دیگری پیش نیاید.

چرا تصادفات بیشتر در نزدیكی شهرها اتفاق می‌افتد

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینكه چرا گفته می‌شود تصادفات بیشتر در نزدیكی شهرها اتفاق می‌افتد نیز اظهار داشت: این گفته دقیقا صحیح است چون رانندگان پس از طی مسیر طولانی وقتی به نزدیكی مقصد می‌رسند خسته هستند و به جای آنكه در جایی امن استراحت كنند به مسیرشان ادامه می دهند. این خستگی و خواب آلودگی بر آنها غلبه كرده و باعث تصادف می شود.

وی توصیه كرد رانندگان هرجا احساس خستگی و خواب آلودگی كردند یك محل ایمن را انتخاب كرده و در آن توقف كرده و به استراحت بپردازند. پس از هر دو ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت لازم است.

**اداره كل اخبار چندرسانه ای**ایرناپلاس**
۰ نفر