۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۵۹
کد خبر: 83247994
T T
۰ نفر
عمليات مشترك ايران و تركيه در مرزهاي دو كشور آغاز شد

آنكارا- ايرنا- سليمان سويلو وزير كشور تركيه از شروع عمليات مشترك با ايران در مرزهاي بين دو كشور خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از خبرگزاري دميراؤرن ، سليمان سويلو وزير كشور تركيه با تأكيد بر برقراري نظم در مرزهاي مشترك ايران با تركيه گفت: به همين منظور از صبح امروز با ايران عمليات مشترك را شروع كرديم.
سويلو با اشاره به اينكه هيات هاي ترك و ايراني به طور متقابل از پايتخت هاي يكديگر ديدار كرده و براي برقراري عمليات مشترك با يكديگر گفت و گو داشته اند افزود: عمليات مشترك بين دو كشور شروع شده و به زودي نتيجه را اعلام خواهيم كرد.
حسين ذوالفقاري معاون وزير كشور ايران نيز روز گذشته در گفت و گو با خبرنگاران، انجام عمليات مشترك با تركيه را تأييد كرد.
گفتني است چندي پيش سليمان سويلو وزير كشور تركيه در گفت و گو با خبرگزاري آناتولي از انجام عمليات مشترك با ايران عليه پ.ك.ك در آينده نزديك خبر داده بود.
عمليات نظامي ارتش تركيه عليه مواضع پ.ك.ك از دو سال قبل در مناطق شرق و جنوب شرق اين كشور و نيز از هفت ماه قبل در شمال عراق آغاز شده كه در چند ماه اخير با بمباران ارتفاعات قنديل در مرز عراق و ايران به اوج خود رسيده و حمله مكرر هوايي به برخي مناطق كوهستاني منطقه همچنان ادامه دارد.
حزب كارگران كردستان تركيه (پ.ك.ك) بيش از 30 سال است كه به صورت مسلحانه عليه دولت مركزي تركيه مي جنگد. اين تشكيلات از سوي دولت تركيه، اتحاديه اروپا و دولت آمريكا به عنوان گروه تروريستي معرفي شده است.
اين تشكيلات از دو سال پيش عليه دولت مركزي تركيه و اقليم كردستان عراق اعلام جنگ تمام عيار كرده است.
دولت تركيه از دو سال پيش عمليات وسيعي را عليه مقرهاي پ.ك.ك در مناطق مختلف كوهستاني شرق و جنوب شرق اين كشور و همچنين شمال عراق آغاز كرده و بسياري از محل هاي استقرار آنها را شناسايي و منهدم كرده است.
مناطق كوهستاني شرق و جنوب شرقي تركيه و نيز ارتفاعات شمال عراق و سوريه محل استقرار عناصر گروه پ.ك.ك است.
خاورم**9489**1211

سرخط اخبار جهان