۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۰۷
کد خبر: 83243150
T T
۰ نفر
تاكید نماینده آیت الله سیستانی بر اجرای تفاهم های میان ایران و عراق

قم- ایرنا - نماینده آیت الله سید علی سیستانی درایران با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی و هیات همراه به عراق و امضای تفاهم نامه های مختلف در این سفر بر اجرایی شدن تمام ابعاد این تفاهم ها تاكید كرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی روز پنجشنبه دردیدار با رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایران و عراق را دو كشور دوست و برادر دانست و افزود: اجرایی شدن تفاهم نامه های امضا شده دراین سفر ضروری است و باید در كمترین زمان ممكن ابعاد مختلف آن عملیاتی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زیرساخت های حمل و نقل هوایی زمینه ساز توسعه مبادلات اقتصادی با كشورهای دیگر است كه در این زمینه كمبودهای شدید در كشور وجود دارد.
شهرستانی ارتقای كیفیت كالاهای صادراتی را مورد تاكید قرار داد و اظهار داشت: ارتقای استانداردها و افزایش كیفیت كالاهای تولیدی، موجب جلب اعتماد مصرف كنندگان و زمینه ساز ورود به بازار كشورهای دیگر می شود.
وی دربخش دیگری از سخنان خود ، وحدت و دوری از اختلاف دركشور را ضروری دانست و گفت: به جای انتقاد از یكدیگر، همه درهر مقام و مسئولیتی كه هستند باید احساس مسئولیت كرده و به وظیفه خود به درستی عمل كنند.
دیدار با آیات عظام ناصر مكارم شیرازی، حسین نوری همدانی،لطف الله صافی گلپایگانی، حسین وحید خراسانی و سیدمحمدعلی علوی گرگانی ، آیات علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه كشور و فقیهی از اساتید برجسته حوزه علمیه و همچنین حضور درشورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت از برنامه های اعلام شده سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به قم است.
7404/ 6133/
۰ نفر