۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۰:۴۷
کد خبر: 83238736
T T
۰ نفر
آمريكا، هند را براي قطع واردات نفت ونزوئلا تحت فشار قرار داد

تهران – ايرنا - نماينده آمريكا در امور ونزوئلا گفت : واشنگتن هند را تحت فشار قرار داده است تا از دولت 'نيكولاس مادورو' رئيس جمهوري ونزوئلا نفت خريداري نكند.

به گزارش يكشنبه شب ايرنا، «اليوت آبرامز» در مصاحبه با خبرگزاري رويترز در اين باره اظهار داشت: ما مي گوييم كه نبايد به اين نظام كمك كنيد. بايد طرفدار مردم ونزوئلا باشيد.
آبرامز افزود كه دولت دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا اين پيام را همچنين به دولت هاي ديگر و بانك ها و شركت هاي خارجي كه با ونزوئلا همكاري مي كنند، رسانده است.
فشار واشنگتن بر هند درحالي است كه آمريكا و متحدان منطقه اي آن در آمريكاي لاتين تهديد كرده اند تحريم هاي بيشتري عليه ونزوئلا اعمال كرده و او را وادار به كناره گيري از قدرت مي كنند.
واشنگتن «خوان گوايدو» را رئيس جمهوري ونزوئلا مي داند و ضمن تحريم صنعت نفت اين كشور، دارايي هاي مقام هاي ارشد دولت مادورو را مسدود و صدور رواديد براي آنها را ممنوع كرده است.
هند در ماه ژانويه 4.2 درصد از نفت موردنياز خود را از ونزوئلا وارد كرد. چين نيز از ونزوئلا نفت مي خرد اما پول آن صرف بازپرداخت وام هايي مي شود كه كاراكاس از پكن دريافت كرده است.
فشار واشنگتن بر دهلي نو درحالي است كه تنش هاي تجاري ميان آمريكا و هند درحال افزايش است. آمريكا درنظر دارد توافق تجاري ترجيحي با هند را لغو كند. اين توافق به هند امكان مي دهد تا 5.6 ميليارد دلار كالا را به آمريكا صادر كند، بدون آنكه تعرفه اي بر آنها اعمال شود.
آبرامز از اظهارنظر درخصوص اينكه آيا هند به خواسته آمريكا تن خواهد داد يا نه، امتناع كرد. يك مقام هندي گفت كه اين مساله روز سه شنبه در جريان مشاوره هاي ديپلماتيك آمريكا و هند در واشنگتن به بحث گذاشته مي شود.
شبك**9423**1392

سرخط اخبار جهان