۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۴۷
کد خبر: 83235323
T T
۰ نفر
پزشكيان: گردش چرخ هاي اقتصاد در گروي فعاليت بخش خصوصي است

تبريز - ايرنا - نائب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي گفت: گردش چرخ اقتصادي مملكت وابسته به رونق فعاليت هاي بخش خصوصي است و اگر چرخ كار آن ها بچرخد چرخه اقتصادي كشور نيز درست و سالم خواهد بود.

به گزارش ايرنا، مسعود پزشكيان عصر پنجشنبه در جلسه شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي تبريز در حضور نهاونديان، معاون اقتصادي رئيس جمهوري، افزود: اگر چرخ هاي فعالان اقتصادي بچرخد، مي توانيم بگوييم كه مستقل هستيم و اگر آن ها با مشكل مواجه شوند ما نيز دچار مشكل خواهيم شد.
وي يادآوري كرد: اگر دولت مي خواهد سرپا بايستد بايد بستر لازم براي رونق كسب و كار فعالان اقتصادي را فراهم كند.
نائب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي گفت: مشكلات فعالان اقتصادي را بايد حل كرد تا آن ها راحت تر، درست تر و با قدرت كار كنند، زيرا آن موقع مملكت سرپا خواهد ايستاد.
پزشكيان ادامه داد: بايد 24 ساعت يا يك هفته وقت بگذاريم و هر مشكلي را كه در اين زمينه وجود دارد، حل كنيم تا فعالان اقتصادي كار خود را انجام دهند و اين كار نياز به عزم جدي دارد.
وي از اعلام آمادگي مجلس شوراي اسلامي براي رفع مشكل فعالان اقتصادي خبر داد.
نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه گفت: دولت به بخش خصوصي اعتماد ندارد و تا زماني كه اين روند ادامه داشته باشد كشور به توسعه نمي رسد.
شهاب الدين بيمقدار افزود: دولت بايد در تصميم سازي ها از نظرات بخش خصوصي استفاده كند و در صورت حمايت نكردن از بخش خصوصي و صادركنندگان، واحدهاي توليدي و صادراتي تعطيل خواهند شد.
استاندار آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه گفت: در شرايط حساس كنوني بايد به توليد و رفع موانع توليد كمك كرد و دولت نيز براي حل مشكلات فعالان اقتصادي در كنار بخش خصوصي است.
محمدرضا پورمحمدي، خواستار اجرايي شدن مصوبات اين جلسه شد و افزود: افزايش اختيارات استاني موجب حل بخش زيادي از مشكلات فعالان اقتصادي استان مي شود.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي تبريز نيز در اين جلسه با اشاره به نحوه و اهداف تشكيل شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي گفت: بخش خصوصي و نمايندگان فعالان اقتصادي به عنوان مشاوران امين دولت بر اساس مولفه هاي رقابت پذيري و توسعه جامعه اقتصادي، نظرات و راه حل هاي منطقي پيشنهاد مي كنند.
صمد حسن زاده با بيان اينكه تاكنون به اين نظرات كمتر توجه شده است، پيشنهاد داد براي نتيجه گيري از تلاش نمايندگان بخش خصوصي، كارگروهي با حضور نمايندگان نهاد رياست جمهوري، وزارتخانه هاي كار و امور اجتماعي، اقتصاد و دارايي و كشور، نمايندگان مجلس و اتاق هاي بازرگاني، اصناف و تعاون تشكيل شود تا مصوبات شوراهاي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي پيگيري شود.
وي با بيان اينكه اتاق بازرگاني تبريز تاكنون 49 جلسه برگزار كرده است، يادآوري كرد: در صحن شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي 354 مصوبه تصويب شده كه از اين تعداد 207 مورد استاني و 147 مورد پيشنهاد براي رفع نارسايي ها در سطح ملي بوده كه 10 مورد از آن ها در سطح ملي اجرا شده است.
8023//518
۰ نفر