۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۴۶
کد خبر: 83235036
T T
۰ نفر
بخشی از درآمد موادمخدر تامین كننده نیاز تروریست ها است

بیرجند - ایرنا - فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: بخشی از درآمد موادمخدر تغذیه كننده نیازمندی تروریست هاست و این پدیده زشت توسط جهان استكبار مدیریت می شود.

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ قاسم رضایی روز پنجشنبه در حاشیه آیین تكریم و معارفه فرمانده مركز آموزش مرزبانی محمد رسول الله (ص) در جمع خبرنگاران افزود: جمهوری اسلامی ایران در مرزهای شرقی لجمن (لبه نخست منطقه نبرد) خط مقدم دنیا در مقابله با مواد مخدر بوده و آرمان انقلاب اسلامی ما می گوید كه مواد افیونی برای همه كشنده است.
وی گفت: ملت های غربی باید متوجه شوند كه اگر نگاه عاطفی جمهوری اسلامی نبود مشكلات جدی برای اروپا و غرب ایجاد می شد.
فرمانده مرزبانی اظهار داشت: ملت های غربی باید از دولت هایشان تقاضا كنند كه به یاری و كمك جمهوری اسلامی در حوزه های مقابله با مواد مخدر بیایند و به دولت های خود فشار بیاورند كه چرا این توطئه ها را در جهان درست می كنند و چرا منافع نامشروع خود را اینگونه ترویج می كنند.
وی گفت: با دلارهای نفتی بعضی كشورهای حوزه خلیج فارس مزدور درست می كنند و اتفاق هایی كه امروز در حوزه مرز پاكستان رخ می دهد بخشی از جانی های فراری تحت تعقیب دستگاه قضایی ما در حوزه بلوچستان پاكستان سكنی گزیدند و آنجا مزدوری می كنند.
سردار رضایی افزود: آنجا از طریق استكبار سلاح در اختیارشان قرار می دهند و كارهایی كه در مناطق مرزی انجام می دهند، قابل تحمل نیست.
وی گفت: مرزهای مشترك بین دو كشور مرزی است كه باید به طور مشترك مدیریت شود و هر اتفاق ناگواری بیفتد باید پاسخگو باشند كه از دولت و ارتش پاكستان و دستگاه های امنیتی این كشور انتظار داریم حسن همجواری را نشان دهند.
وی بیان كرد: ما از توانمندی ارتش پاكستان آگاهی و انتظار داریم مطالبات مردم ایران را به خوبی همكاری های قبلی ادامه دهند و كسانی كه در خاك آنها پناه گرفتند را پاكسازی كنند.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: اقدامات خوبی را ارتش پاكستان شروع كرده و قول هایی دادند كه انتظار داریم نفراتی كه گروه های تروریستی به گروگان بردند و نگهداری می كنند، را به دقت آزاد كرده و تحویل ایران دهند.
وی افزود: مدیریت در مرز نیازمند الزاماتی مثل جاده و ابنیه است كه سال قبل امكاناتی ایجاد شده اما كافی نیست و در برنامه ششم توسعه طرحی از طریق ستاد كل نیروهای مسلح ارائه و از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری شد كه دولت هم پذیرفت اما هنوز امكانات متناسب با این لایحه تامین نشده است.
وی اظهار داشت: سال 1397 اعتبارات انسدادی تامین وصول نشد و برنامه ها ناقص می ماند كه نیاز مرزبانی است و در حوزه دریا الزامات شناور نیاز به اعتبارات خاص خود را دارد كه امیدواریم تا سال 1399 كه انتهای برنامه ششم است دیگر مشكل امكانات زیرساختی در مرزها را نداشته باشیم.
سردار رضایی گفت: وظیفه ذاتی ما مرزبانی است و در قانون آمده هرگونه تردد غیرمجاز در مرز جرم است اما هزینه جرم پایین است كه از مسئولان مختلف در حوزه قانونگذاری و مجلس و مركز پژوهش های مجلس درخواست كردیم طرح بالابردن هزینه جرم را در دستور كار قرار دهند تا آمار جرم پایین بیاید.
وی ادامه داد: برخی كارشناسان گفته بودند كه گرانی قیمت گوشت به دلیل قاچاق است كه باید بگوییم اینگونه نیست و همه احشامی كه در این قالب بود زیر 30 هزار راس است و گرانی گوشت را باید در جای دیگر بررسی شود.
سردار رضایی اظهار داشت: در حوزه مرز خراسان جنوبی وضعیت خوبی داریم كه زیرساخت های مناسبی وجود دارد و یكی از ابزارهای جدی مرزبانی دیپلماسی است كه با كشورهای همسایه مثل افغانستان ارتباط خوبی داریم.
وی گفت: در موضوع تبادل كالا و فعال شدن بازارچه ها اقداماتی از قبل بوده و دو ماه پیش نیز از طرف افغانستان محدودیت ایجاد شده بود كه با هماهنگی هایی كه از طرف دولت ها انجام شده امیدواریم از هفته آینده ترددها بین مرزنشین ها و تبادل كالا انجام شود.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینكه مرزهای ما طولانی و مهم است گفت: با كشورهای مختلف همسایه هستیم و در شرق نیز با كشورهای افغانستان و پاكستان همسایه هستیم كه هر 2 كشور افغانستان و پاكستان جمهوری اسلامی هستند و مشتركات زیادی با این دو همسایه داریم.
وی اظهار داشت: مراودات در سطح های مختلف با كشورهای افغانستان و پاكستان داریم و روابط ما با وجود توطئه های دشمن بسیار عالی است و هوشیاری دولتمردان و ملت های منطقه موجب شده دسیسه دشمن خنثی شود.
سردار رضایی گفت: فتنه موادمخدر در منطقه شرق و كشور افغانستان هر روز افزایش می یابد به طوری كه 20 سال قبل طبق گزارش سازمان ملل متحد تولید مواد مخدر افغانستان 200 تن بود و امروز به 9 هزار تن رسیده و این یك فتنه شوم است كه وقتی پای كشورهای غربی به این منطقه مسلمان رسید به این شكل فتنه را شروع كردند و جمهوری اسلامی به عنوان خط مقدم مقابله با این فتنه است.
در این آیین سرهنگ احمد تفكری به عنوان فرمانده مركز آموزش مرزبانی محمد رسول الله (ص) بیرجند معرفی و از خدمات سرهنگ محمدرضا نایاب در مدت تصدی این مسئولیت قدردانی شد.
7559*3028
۰ نفر