۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۰:۳۷
کد خبر: 83232843
T T
۰ نفر

مقام روسی: مفاد اقتصادی برجام لطمه دیده است

۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۰:۳۷
کد خبر: 83232843
مقام روسی: مفاد اقتصادی برجام لطمه دیده است

تهران- ایرنا- میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن نكوهش سیاست دولت آمریكا در ترساندن كشورهایی كه قصد همكاری با ایران دارند، گفت : مفاد و بندهای اقتصادی برجام لطمه دیده است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از آژانس خبرگزاری روسی ایتارتاس، اولیانوف گفت در حالی كه مفاد هسته‌ای به صورت موثر اجرا می‌شوند، لطمات سنگینی به مفاد اقتصادی برجام وارد شده است.
وی با انتقاد از سیاست های ترامپ اضافه كرد كه آمریكا از كشورهایی كه با ایران همكاری می‌كنند، باج‌گیری اقتصادی می‌كند و به تعهدات خود در رفع تحریم‌ها علیه ایران عمل نمی كند.
«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریكا 18 اردیبهشت ماه امسال، خروج آمریكا از برجام را اعلام كرد اما بلافاصله دیگر كشورهای امضا كننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محكوم كردن خروج این كشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاكید كردند كه به برجام پایبند مانده و از تجارت شركت هایشان با ایران حمایت می كنند.
ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یك جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است، ولی تجربه ماه های اخیر و همراهی نكردن جهان با آمریكا نشان داد كه این كشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.
تحریم هایی كه آمریكا یكجانبه علیه ملت ایران اعلام می كند، از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نكرده تا جائی كه ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی كند.
مقامات ایران نیز اعلام كرده اند كه تحریم های جدید آمریكا بیشتر یك موضوع كاملا تبلیغی و روانی است و اتفاق خاصی نخواهد افتاد.
شبد**9460**9122

سرخط اخبار جهان