۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۰:۱۶
کد خبر: 83231486
T T
۰ نفر
همكاري هاي منطقه آزاد ارس ايران و نخجوان بررسي شد

باكو -ايرنا-در جريان سفر روز دوشنبه 'محسن نريمان' مديرعامل منطقه آزاد ارس ايران و هيات همراه به نخجوان و ديدار با مسوولان اين جمهوري خودمختار همكاري هاي فيمابين بررسي شد.

به گزارش ايرنا به نقل از سركنسولگري ايران در نخجوان، مديرعامل منطقه آزاد ارس را در اين سفر كه با هدف توسعه مناسبات منطقه اي انجام گرفت، هيات 18 نفره متشكل از مسئولين و تجار و صاحبان صنايع همراهي كردند.
هيات ايراني با حضور در سركنسولگري با 'منصور آيرم' سركنسول ايران ديدار و درجريان فعاليت هاي صورت گرفته و ظرفيت هاي همكاري در ابعاد اقتصادي،فرهنگي و گردشگري با جمهوري خودمختار نخجوان قرار گرفتند.
مديرعامل منطقه آزاد ارس و مديركل گمرك جلفا در ديدار با 'واصف طالب اف' رئيس مجلس عالي نخجوان ضمن ابلاغ سلام استاندار آذربايجان شرقي، همكاري هاي ميان دو طرف را داراي سابقه طولاني و توام با حسن نيت و برادري توصيف كرد.
نريمان با اشاره به شرايط جهان و منطقه، جمهوري آذربايجان را يكي از مهمترين و مطمئن ترين همسايگان ايران دانست كه همواره در كنار يكديگر با تكيه بر اشتراكات فراوان راه توسعه همكاري را پيموده اند.
وي ضمن توضيح پيشرفت هاي حاصله در نخجوان و منطقه آزاد ارس طي يك دهه گذشته، راه تعميق روابط در حوزه هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي، گردشگري و تجاري را بسيار مساعد توصيف كرد.
رئيس مجلس عالي نخجوان نيز اشتراكات موجود و همكاري هاي صورت گرفته با جمهوري اسلامي ايران به ويژه با منطقه آزاد ارس را مهم دانست.
طالب اف با اشاره به شناخت خود و مسئولين نخجواني از منطقه آزاد ارس ، گسترش همكاري ها را ممكن دانست.
گسترش همكاري هاي منطقه آزاد ارس و نخجوان در ديدار هيات ايراني با 'فاميل سيداف' وزير اقتصاد نخجوان نير مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
سيداف در اين ديدار با حضور جمعي از مديران شركت ها و هلدينگ هاي فعال در نخجوان ضمن تشريح آخرين وضعيت اقتصادي نخجوان درخصوص اقدامات مشترك صورت گرفته با تجار و توليد كنندگان ايراني گزارشي ارائه داد.
نريمان نيز در سخناني اعلام آمادگي كرد تا طرح هاي گردشگري، ريلي، جاده اي و توليدي مختلف را با مشاركت تجار و علاقمندان نخجواني به صورت مشترك انجام دهند.
در پايان اين ديدار نيز ديگر مسئولان منطقه آزاد، تجار و فعالين اقتصادي دو طرف نظرات خود را در مورد زمينه همكاري هاي مشترك و موانع موجود بيان كردند.
درجريان اين سفر معاون فرهنگي منطقه آزاد ارس با همراهي 'محمدرضا پاكروان' وابسته فرهنگي ايران با معاونين دو وزارتخانه ورزش و فرهنگ نخجوان ديدار و درخصوص افزايش مناسبات در حوزه هاي فرهنگي، هنري، ورزشي، نمايشگاهي و گردشگري گفت وگو كرد.
همچنين مديركل گمرك جلفا با معاون كميته دولتي گمرك نخجوان و معاون اقتصادي منطقه آزاد با مدير موسسه نفت وگاز نخجوان ديدار و درخصوص موضوعات موردعلاقه دو طرف مذاكره كردند.
شبك**خاورم **337**1392

سرخط اخبار جهان