برخي معلمان در اعتراض به پائين بودن حقوق به كلاس نرفتند

تهران- ايرنا- درحاليكه دو هفته به تعطيلي كلاسهاي درس در آستانه نوروز باقي مانده، برخي معلمان در اعتراض به پائين بودن ميزان حقوقشان امروز - 13 اسفندماه - تحصن كرده و در كلاس هاي درس حاضر نشدند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ايرنا، گفته مي شود اين تحصن در برخي شهرستان ها صورت گرفته و معلمان به نشانه اعتراض در كلاس درس حاضر نشده و با نمايش پلاكاردهايي از خواسته ها و مطالبات خود در فضاي مجازي، سعي كردند صداي اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.
يك كارشناس آموزش و پرورش درباره تحصن امروز (دوشنبه) شماري از فرهنگيان و معلمان به خبرنگار حوزه آموزش ايرنا گفت: معلمان در برخي شهرهاي بزرگ و كوچك به صورت پراكنده به كلاس هاي درس نرفتند و نسبت به پائين بودن حقوق خود معترض بودند.
«مهدي بهلولي» ادامه داد: آنها پلاكاردهايي در دست داشتند كه در آن عنوان كردند اين ميزان حقوق، كفاف يك زندگي شرافتمندانه را نمي دهد و حقوقشان تا دهم هر ماه تمام شده و مجبور هستند به كارهاي ديگري روي آورند كه در شان آنها نيست.
وي بيان داشت: پائين بودن حقوق معلمان باعث مي شود آنها خسته و پر از دغدغه هاي مالي و مادي به كلاس درس بروند و اين موضوع به طور قطع به نظام آموزش آسيب مي زند.

**اعتراض معلمان به سلب ابتكار و خلاقيت از آنها در كلاس درس
اين كارشناس آموزشي اضافه كرد: مساله ديگري كه معلمان به آن معترض هستند اين است كه آنها در مدرسه و كلاس درس، اختيار چنداني ندارند و آموزش متمركز ابتكار و خلاقيت را از آنها گرفته است.
بهلولي بيان داشت: همچنين آنها خواستار اين هستند كه بايد شروط و محدوديت فعاليت اتحاديه هاي صنفي فرهنگيان برداشته شود و با فعاليتهايي كه در راستاي مطالبات صنفي در اين اتحاديه ها انجام مي شود برخورد قضايي صورت نگيرد.
به گفته وي خصوصي سازي از ديگر مباحث مورد اعتراض فرهنگيان است زيرا آنها معتقدند كه جريان پولي سازي نظام آموزش موجب مي شود تا افراد با تمكن مالي بالا از آموزش با كيفيت بهره مند شوند و دانش آموزان بي بضاعت در كلاس هاي با تراكم بالا و امكانات محدود، آموزش ببينند كه اين مغاير با عدالت آموزشي است.
اين كارشناس حوزه آموزش و پرورش يادآور شد: معلمان از اينكه بارها خواسته هاي خود را در قالب تحصن و تجمع اعلام كرده اند و پاسخ مثبتي از سوي مسئولان دريافت نكرده و به نتيجه نرسيده اند، احساس دلسردي و سرخوردگي دارند كه اين مساله حتما پيامدهاي منفي براي نظام آموزش به دنبال دارد.
علمي**1883* * 1055

سرخط اخبار جامعه