۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۰۹
کد خبر: 83229244
T T
۰ نفر
گاز اقتصاد كشور را در گام دوم انقلاب متحول می كند

همدان - ایرنا - مدیر منطقه هفت عملیات انتقال گاز ایران گفت: در گام دوم انقلاب، گاز در توسعه اقتصادی نقش بسیار پر رنگی دارد و اقتصاد كشور را متحول می كند.

به گزارش ایرنا، امین عبادی روز یكشنبه در جشنواره دستاوردهای منطقه هفت عملیات انتقال گاز ایران با بیان اینكه اگر تلاش و همت كاركنان انتقال گاز نبود اكنون در شرایط تحریم به این موفقیت دست پیدا نمی كردیم، افزود: اكنون به لطف انقلاب اسلامی 27 هزار 198 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره می برند.
مدیر منطقه هفت عملیات انتقال گاز ایران عنوان كرد: اكنون هزار و 135 شهر با 81 ایستگاه تقویت فشار، دارای گاز طبیعی هستند.
عبادی با بیان اینكه در گام دوم انقلاب، گاز در توسعه اقتصادی نقش بسیار پررنگی ایفا خواهد كرد، افزود: انتظار می رود در 40 ساله دوم انقلاب صنعت گاز اقتصاد كشور را متحول كند.
وی با اشاره به اینكه آمارها نشان می دهد ما ایرانی ها در مصرف حامل های انرژی مصرف بهینه ای نداریم، تاكید كرد: باید با استفاده از ایده نخبگان و دانشجویان زمینه های بهروری اقتصادی را از صادرات گاز فراهم كنیم.
عبادی یادآوری كرد: یكصد اثر برتر از تلاشگران عملیات انتقال گاز ایران در دانشكده كشاورزی دانشگاه بوعلی سینا از امروز به مدت سه روز به نمایش گذاشته شده است.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا نیز در این آیین گفت: كارنامه 40 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه توسعه و پیشرفت بسیار درخشان است.
یعقوب محمدی فر افزود: در 40 سال گذشته تعداد دانشجویان از 300 هزار به پنج میلیون افزایش یافته است و توانستیم رتبه شانزدهم علمی جهان را كسب كنیم.
وی اظهار داشت: 2 تن از دانش آموختگان دانشگاه بوعلی در جمع نخبگان یك درصد دنیا قرار دارند و از 15 پژوهشگر برتر كشور یك پژوهشگر از دانشگاه بوعلی سینا است و یك استاد این دانشگاه رتبه برتر كشور را به دست آورد.
محمدی تاكید كرد: دانشگاه بوعلی سینا جز 10 دانشگاه برتر كشور و در رتبه 930 دانشگاه های برتر جهان قرار دارد.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: سه هزار دانشجو از 12 هزار دانشجوی دانشگاه بوعلی سینا در مقطع تحطیلات تكمیلی تحصیل می كنند.
وی با بیان اینكه در دنیای امروز نیاز داریم از دانش ثروت به دست بیاوریم، تاكید كرد: باید تعادلی بین علوم كاربردی و علوم فنی مهندسی داشته باشیم.
محمدی افزود: در پژوهشی نزدیك به هزار و 600 شركت استان همدان بررسی شدند كه فقط 70 شركت دارای واحد كنترل كیفیت و هفت شركت دارای بخش فعال در این زمینه بودند.
نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله منطقه هفت عملیات انتقال گاز ایران از 12 تا 14 اسفند در دانشكده كشاورزی دانشگاه بوعلی سینا برپاست و علاقمندان می توانند از ساعت هشت تا 15 از این نمایشگاه بازدید كنند.
9904**2090
۰ نفر