۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۱۰
کد خبر: 83229129
T T
۰ نفر

تولید آزمایشی در شركت آونگان با موفقیت انجام شد

۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۱۰
کد خبر: 83229129
تولید آزمایشی در شركت آونگان با موفقیت انجام شد

اراك - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی گفت: تولید آزمایشی در واحد صنعتی آونگان اراك پس از مدت ها ركود و تعطیلی با موفقیت انجام شد.

«محمدرضا حاجی پور» روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: شركت آونگان اراك پس از برگزاری 2 مرحله مزایده ماه گذشته به مجتمع حوزوی خاتم الانبیا (ص) اراك واگذار شد و پس از مدت ها تعطیلی به چرخه تولید بازگشت.
وی ادامه داد: 400 تن مواد اولیه در این شركت وجود دارد و رایزنی های برای تامین مواد اولیه مورد نیاز به صورت روزانه از 2 شركت فولاد مباركه و فولاد خوزستان انجام شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی بیان كرد: موضوع تامین مواد اولیه شركت آونگان با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی كشور پیگیری شد و هیچ مشكلی در این خصوص وجود ندارد.
حاجی پور گفت: در پی تولید آزمایشی موفق در این شركت هفته آینده خط تولید دایم آن به صورت رسمی و با حضور مقام های استانی راه اندازی می شود.
وی با بیان اینكه افراد بسیاری متقاضی خرید شركت آونگان اراك بودند، اظهار داشت: رایزنی ها برای انتخاب فردی كه از توانمندی لازم و اهلیت صنعتی برخوردار باشد از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز كارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید كشور و استان همراه با اعطای تسهیلات حمایتی انجام شد كه در نهایت این شركت بعد از 2 مرحله مزایده به مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) اراك واگذار شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی بیان كرد: با واگذاری این شركت به شخصیت حقوقی به مبلغ یك هزار و 60 میلیارد ریال، سرمایه‌گذار جدید متعهد به احیای خطوط تولید و پرداخت مبلغ و قیمت این واحد صنعتی ظرف مدت پنج سال شده و با اجرای شروط واگذاری جدید كه شامل به كارگیری كارگرانی است كه هنوز بازنشسته نشدند و نیز پرداخت حقوق معوقه كارگران بازنشسته و نیز در حال كار، به صورت نقدی، پروسه احیای آن عملیاتی می شود.
حاجی پور بیان كرد: در شرایط كنونی واگذاری شركت آونگان به مجتمع حوزوی بهترین شكل واگذاری است و با درایت و پشتكاری مجموعه حوزوی خاتم الانبیا (ص) امید است كه به زودی مشكل این صنعت حل شود.
وی با بیان اینكه استان مركزی به لحاظ احیای واحد های تولید تعطیل رتبه نخست كشور را در سال جاری به دست آورد، بیان كرد: علاوه بر شركت آونگان، هپكو و آذرآب و 55 صنعت كوچك و متوسط استان مركزی در سال جاری به چرخه تولید بازگشته اند.
شركت آونگان بزرگترین سازنده دكل های انتقال نیرو در خاورمیانه بود كه بعد از واگذاری به بخش خصوصی با مشكلات اقتصادی مواجه شد.
واحد صنعتی آونگان با تولید انواع نبشی و دكل های انتقال انرژی از كارخانه های با سابقه اراك بود كه درسال 1383 به بخش خصوصی واگذار شد.
آونگان در زمره نخستین واحدهایی بود كه در قالب اصل 44 واگذارشد اما بعد از واگذاری با تنگناهایی مواجه شد.
بیش از 2800 واحد صنعتی كوچك، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مركزی فعالیت می كنند.
3017/6013/
۰ نفر