۱۰ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۱۸
کد خبر: 83226781
T T
۰ نفر
دیپلمات ارشد چین: اجابت خواسته های آمریكا سال ها طول می كشد

پكن- ایرنا- به دنبال پایان دور تازه ای از گفت و گوهای چین و آمریكا برای پایان جنگ تجاری و طرح درخواست های متقابل، سفیر چین در واشنگتن گفت: اجابت كردن خواسته های آمریكا به سال ها زمان نیاز دارد.

به گزارش ایرنا 'چویی تیانكای' روز جمعه در گفت و گو با روزنامه 'اس سی' هنگ كنگ افزود: برخی از درخواست های آمریكا باید حقوقی و قانونی شود و برای پكن رسیدن به آنها ساده نیست و شاید این روند به 5 تا 10 سال زمان نیاز پیدا كند.
وی سپس به مساله شركت هواوی چین اشاره كرد و گفت: اگرچه این موضوع به مذاكرات تجاری ربطی ندارد اما تعقیب و پیگیری فعالیت های این شركت مخابراتی و ارتباطی چین اقدامی بیهوده و نادرست، مزخرف و احمقانه است.
سفیر چین در آمریكا گفت: واشنگتن خواستار انجام اصلاحاتی بسیار گسترده در عرصه های تجاری و اقتصادی چین است كه اجرای آن به سال ها زمان نیاز دارد.
تیانكای تاكید كرد: برخی از تقاضاهای آمریكا مانند خرید كالاهای بیشتر از این كشور در كوتاه مدت امكان پذیر است اما اصلاحات اقتصادی و تجاری زمان بر خواهد بود و باید قانونی شود.
آمریكا می خواهد كه چین ساختارهای صنعتی و سیستم پرداخت یارانه ها را تغییر دهد با قانون با نقض حق مالكیت معنوی برخورد كند و از فشار آوردن به شركت های آمریكایی برای انتقال اجباری فناوری به پكن خودداری ورزد.
سفیر چین در واشنگتن گفت: ما هم در عوض خواسته ایم كه آمریكا بیش از این برای سرمایه گذاری شركت های چینی مانع ایجاد نكند و دست از فشار بر شركت هواوی بردارد زیرا این اقدامی ناعادلانه است.
تیانكای خواستار تلاش دو كشور شد و گفت: نباید اجازه دهیم روابط دو كشور به زمان جنگ سرد برگردد و یا رقابت های سنتی مانند قرون 19 و 20 شكل گیرد این برای هر دو طرف زیانبار است.
آساق**231**1904**

سرخط اخبار جهان