۱۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱:۱۱
کد خبر: 83226720
T T
۰ نفر
جایزه یك میلیون دلاری آمریكا برای دستگیری حمزه بن لادن

تهران - ایرنا - وزارت خزانه داری آمریكا روز پنجشنبه اعلام كرد:برای دادن اطلاعاتی كه به بازداشت «حمزه پسر بن لادن» سركرده پیشین القاعده منجر شود،یك میلیون دلار پاداش می دهد.

به گزارش ایرنا، برنامه «پاداش برای استقرار عدالت»، وابسته به دفتر امنیت دیپلماتیك وزارت خارجه امریكا با اعلام این خبر، عكس پسر سركرده پیشین القاعده را در تارنمای خود قرار داده است.
براساس گزارش تارنمای این دفتر، وزارت خزانه داری آمریكا، به فردی كه هرگونه اطلاعاتی به واشنگتن بدهد و این مساله موجب بازداشت حمزه بن لادن شود، یك میلیون دلار پاداش می دهد.
آمریكا اعلام كرد: حمزه كه با انتشار پیام های صوتی و تصویری در اینترنت از طرفداران خود می خواهد كه علیه آمریكا و متحدان غربی اش دست به حملات بزنند، برای رهبری آینده گروه القاعده آماده می شود.
وی آمریكا را تهدید كرده است كه برای انتقام خون پدرش كه ماه می 2011(اردیبهشت/ خرداد 1390) كشته شد، به ایالات متحده حمله خواهد كرد.
حمزه متولد سال 1989 با تابعیت عربستانی و شوهر دختر «محمد عطا» رباینده اصلی و مغز متفكرحملات به برج دوقلوی مركز تجارت جهانی در سال 2001 ازدواج كرده است.
براساس نامه بن لادن كه از ساختمان «ابیت آباد» پاكستان، جایی كه در آن كشته شد، بدست آمده است، بنیانگذار القاعده، پسرش را برای جایگزینی خودش و رهبری این گروه آماده می كرده است.
القاعده در سال 1988 تأسیس شد. این گروه در ابتدا برای تأمین بودجه، استخدام، حمل و نقل، و آموزش جنگجویان برای مقاومت گروه های افغانستانی در برابر اتحاد جماهیر شوروی سابق، به آنها كمك می كرد.
دوم ماه مه 2011 میلادی (دوازدهم اردیبهشت 1390) تكاوران نیروی دریایی آمریكا با استفاده از بالگردهای توپدار به محل اقامت بن لادن در شهر ابیت آباد در ایالت ˈخیبر پختونخوا ˈ واقع در شمال غربی اسلام آباد پایتخت پاكستان یورش بردند كه در جریان این تهاجم، بن لادن به همراه تنی چند از محافظان خود به قتل رسید و گفته شده كه جسد او از پاكستان خارج و به دریا افكنده شده است.
آمریكا بن لادن را عامل انفجار برج های دوقلو و گسترش ناامنی دانسته و مدعی بود كه با قتل بن لادن، برای تامین امنیت قدم جدی برخواهد داشت.
شبس**9363**1917

سرخط اخبار جهان