۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۵۳
کد خبر: 83225458
T T
۰ نفر

17 هزار تن گوشت آماده انتقال به كشور است

۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۵۳
کد خبر: 83225458
17 هزار تن گوشت آماده انتقال به كشور است

تهران -ایرنا- معاون امور دام وزارت جهاد كشاورزی اعلام كرد: 17 هزار تن گوشت قرمز در بنادر جنوبی آماده انتقال به كشور است.

به گزارش ایرنا، مرتضی رضایی روز چهارشنبه در بازدید از واحدهای دامداری شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران گفت: روند واردات گوشت قرمز به منظور تنظیم بازار در سال های مختلف انجام شده و میزان آن از 80 تا 200 هزار تن متغیر بوده است.
وی افزود : امسال نیز به منظور كنترل و تنظیم بازار، واردات بیش از 250 هزار تن گوشت قرمز ثبت سفارش شده كه تا كنون برای 160 هزار تن آن تأمین اعتبار شده است.
رضایی با اشاره به تأمین نهاده های دامی به منظور افزایش میزان تولید گوشت قرمز و كاهش هزینه های تولید گفت: نوسانی در این بازار به دلیل مشكل تأمین ارز برای یكی از وارد كنندگان ایجاد شد كه هم اكنون این مشكل برطرف شده و نهاده ها در حال ورود به بازار مصرف است.
معاون امور دام وزارت جهاد كشاورزی میزان نیاز ماهانه نهاده های دامی كشور را حدود 220 هزار تن اعلام كرد و افزود: هم اكنون بیش از 800 هزار تن نهاده دامی و علوفه در انبارها و بنادر كشور وجود دارد ضمن اینكه سفارش واردات بیش از یك میلیون و 200 هزار تن نهاده نیز ثبت شده است.
وی تصریح كرد: هم اكنون بیش از 150 فرد و یا تشكل، كار واردات نهاده های دامی را انجام می دهند و این امكان برای تمامی تعاونی ها و دامداران بزرگی كه توان واردات دارند فراهم است تا نسبت به ثبت سفارش اقدام كنند.
رضایی تأكید كرد: واردات نهاده های دامی در انحصار هیچ فردی قرار ندارد.
تهرام/7254//1348
۰ نفر