۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۰۰
کد خبر: 83220894
T T
۰ نفر
پیوستن به برخی از كنوانسیون ها خود تحریمی است

شهرری- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیوستن به برخی كنوانسیون های بین المللی راه های خروج و دور زدن تحریم ها را از ما می گیرد و ملت ایران را به سمت خود تحریمی و انزوا پیش می برد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز یكشنبه در مراسم تجدید میثاق طلاب حوزه های علمیه تهران با آرمان های امام خمینی(ره) عنوان كرد: جمهوری اسلامی ایران اگر عضو هر كنوانسیون بین المللی شود باید منافع و مصالح ملی در آن لحاظ شود.
وی افزود: امروز دشمنان با مشكلات اقتصادی و تحریم، تلفیقی از جنگ نرم و سخت را برای ملت ایران تدارك دیده اند كه باید در برخورد با این مسائل هوشیارانه عمل كرد.
رئیسی با اشاره به بیانیه راهگشا، بصیرت آفرین و امید بخش رهبر معظم به مناسب آغاز دهه پنجم انقلاب، اظهار داشت: این بیانیه با نگاهی به موفقیت های نظام اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته به رشته نگارش درآمده است كه بر اساس آن تمامی ظرفیت های مادی و معنوی برای تحقق آرمان های انقلاب بسیج خواهند شد.
وی ادامه داد: امروز انقلاب ایران فاصله زیادی با اهداف امام راحل و رهبر معظم انقلاب دارد، ایجاد نظام اسلامی راه را برای تشكیل دولت و در نهایت ایجاد تمدن اسلامی باز كرده است.
تولیت آستان مقدس رضوی بیان كرد: امروز به بركت انقلاب اسلامی ایران مردم مسلمان كشورهای منطقه با بیداری اسلامی خود به دنبال بازیابی هویت اسلامی و اسلام ناب محمدی هستند.
وی با اشاره به اینكه مبدا و سرنوشت انقلاب اسلامی و روحانیت با یكدیگر گره خورده است، تاكید كرد: روحانیون به عنوان روشنفكران دینی جامعه باید در كنار مردم باشند و تحولات جامعه را رصد و در مواقع حساس هشدارهای لازم را بدهند.
حجت الاسلام رئیسی افزود: حوزه های علمیه، روحانیون و طلاب باید در وهله اول اهداف و شعارهای انقلاب اسلامی را شناسایی، سپس مشكلات روز جامعه و راه های برون رفت را بررسی كنند تا رسالت سنگین و راهبردی خود را در خصوص نظام اسلامی و مردم انجام داده باشند.
وی شهدا و جانبازان را اصلی ترین روشنفكران جامعه نامید و گفت: این قشر جامعه را خوب می شناسند و آن را با جان و دل درك می كنند و در مقابل كسانی نیز در قالب روشنفكری در صدد ترویج فرهنگ غربی بدون توجه به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی هستند.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با تاكید بر اینكه حوزه علمیه انقلابی در ارتباط با گسترش فرهنگ اسلامی باید نقش فعالانه ای در جامعه داشته باشند، ادامه داد: تهذیب نفس و آگاهی های سیاسی باید در میان روحانیون رواج داشته باشد تا در زمان های حساس با انواع تفكرهای غیر دینی و توطئه های دشمنان مقابله كنند.
وی با بیان اینكه حوزه های علمیه باید توانایی مقابله با انواع تفكرهای متحجر را داشته باشند، تاكید كرد: روحانیون با تفكراتی كه به صورت علنی، انقلاب و مبانی اسلامی را زیر سوال می برند، به صورت جدی برخورد كنند.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: برخورد با تحجر فقط با استفاده از تفكرات فقهی و بصیرت روحانیون امكان پذیر است، روحانیون با تبعیت از بنیانگذار كبیر انقلاب و رهبر معظم در مقابل انواع انحرافات ایستادگی كنند.
وی تصریح كرد: حوزه های علمیه باید در بحث علم و پژوهش گام های بلندی بردارند، به گونه ای كه توسط فقه اصیل امام صادق(ع) جواب تمام شبهات جوانان و به ویژه توطئه دشمنان را در فضای مجازی بدهند.
تولیت آستان مقدس رضوی در ادامه به تاكیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص ایجاد روح امید و نشاط در میان افراد جامعه اشاره كرد و گفت: روحانیون باید روح امید و زندگی را در میان مردم زنده كنند و آینده كشور را بر اساس وضعیت موجود و پیشرفت های كشور را همانگونه كه هست به مردم تبیین كنند.
وی یادآور شد: روحانیون با استفاده از تریبون های خود، معنویت و اخلاق را در جامعه گسترش دهند و روح امید و زندگی در جامعه جاری كنند.
رئیسی با اشاره به اینكه عده ای در فضای مجازی رژیم طاغوت و ستم شاهی را تطهیر می كنند، عنوان كرد: جنایات رژیم فاسد پهلوی و همچنین عقب ماندگی های كشور در آن زمان باید توسط طلاب در میان مردم و به ویژه جوانان تبیین و تفسیر شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه امروز طلاب كمترین درآمد را در میان اقشار مختلف جامعه دارند، افزود: رمز اثرگذاری كلام روحانیون در میان مردم به خاطر زندگی ساده و به دور اشرافیت آنان است.
تولیت آستان مقدس رضوی، اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت از مشكلات اقتصادی فعلی جامعه عنوان كرد و یادآور شد: روحانیون با استفاده از نفوذی كه در میان مردم و مسئولان دارند، باید ارزش های اسلامی از جمله قناعت را ترویج دهند.
وی در ادامه اجرای عدالت را یكی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی دانست و گفت: اجرای عدالت و مبارزه با فساد جزو ماهیت های اصلی نظام اسلامی است و هرگز این مقولات از آن جدا نخواهند شد.
رئیسی ادامه داد: تداوم انقلاب در گرو مبارزه با فساد خواهد بود، ترویج زندگی اشرافی توسط برخی افراد به هیچ عنوان با سیره و روش رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) سنخیتی ندارد.
وی با بیان اینكه استقلال، آزادی و مردم سالاری دینی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است ،ابزار كرد: دستاوردهای نظام اسلامی در این حوزه باید به صورت صحیح و دقیق توسط طلاب به مردم بازگو و تبیین شود.
روحانیون و طلاب حوزه های علمیه استان تهران امروز یكشنبه در آستانه میلاد امام خمینی (ره) با آرمان های والای بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق كردند.6003/3218

سرخط اخبار جامعه