۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲
کد خبر: 83216523
T T
۰ نفر
سفیر ایران: از توسعه استان صلاح الدین و سامرا حمایت می كنیم

سامرا - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت كه تهران از توسعه همه جانبه استان صلاح الدین و شهر مقدس سامرا حمایت می كند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در مراسم قدردانی از فعالان مراسم اربعین در استان صلاح الدین عراق كه با حضور مسئولان این استان برگزار شد، گفت: ایران در چارچوب توسعه همكاری های همه جانبه با كشور دوست و برادر عراق، توجه ویژه ای به استان صلاح الدین و شهر سامرا دارد.
وی در این مراسم در محل شورای شهر سامرا افزود: ما شركت های ایرانی را تشویق می كنیم كه در نقاط مختلف عراق از جمله استان صلاح الدین فعالیت و سرمایه گذاری كنند و در این زمینه از دولت محلی و مركزی عراق نیز می خواهیم زمینه های این امر را بیش از پیش فراهم نماید.
مسجدی افزود: ایران همانگونه كه در جریان جنگ علیه داعش در كنار ملت و دولت عراق بود، در دوران بازسازی و سازندگی نیز آماده حمایت و كمك است و از هم اكنون همكاری های جدی در این زمینه را آغاز كرده است.
سفیر ایران در بغداد با اشاره به سفر آتی دكتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق، اظهار امیدواری كرد توافقات خوبی در زمینه تقویت روابط دو كشور در این سفر به امضا برسد.
وی به تبادل سالانه هفت میلیون زائر و گردشگر میان دو كشور ایران و عراق اشاره كرد و گفت: ما در تاریخ و جغرافیا با هم پیوندهای عمیق داریم و بر خلاف تبلیغات مغرضانه بعضی كشورها، بحث شیعه و سنی و عرب و عجم جایی در نگاه ایران به عراق ندارد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد طی سفری به استان صلاح الدین در شهرهای سامرا و بلد با استاندار و مسئولان شورای محلی این دو شهر و همچنین عتبه های مقدسه امامین عسكریین (ع) و امامزاده سید محمد (ع) دیدار كرد.
مسجدی در این ملاقات ها ضمن تقدیر از دست اندركاران مراسم میلیونی اربعین درخصوص همكاری های دو جانبه با آنان گفتگو كرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد بعنوان رئیس ستاد اربعین كشور در بخش عراق، همه ساله با حضور در شهرها و محورهای استقبال و خدمت رسانی از زائران میلیونی اربعین از فعالان این حوزه قدردانی می كند.
در این دیدارها مسئولان محلی و نیز آستان های سامرا و امامزاده سید محمد نیز با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران، خواستار گسترش همكاری های اقتصادی و حضور شركت های ایرانی در این دو شهر شدند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد همچنین با حضور در مقر سرایا السلام (از گروههای الحشد الشعبی و تابع جریان صدر به رهبری سید مقتدا صدر) در شهر سامرا با فرماندهان این گروه دیدار و از نقش آنان در تامین امنیت زائران سامرا بویژه در ایام اربعین تقدیر كرد.
مسجدی در این دیدار همچنین شهادت چندتن از پرسنل این گروه از الحشد الشعبی را در جریان یك انفجار تروریستی در روزهای اخیر به فرماندهان و پرسنل این نیرو تبریك و تسلیت گفت.
خاورم *2**380*

سرخط اخبار جهان