رقابت 250 اثر آگهی و تبلیغ در جشنواره جام جم

تهران - ایرنا - دبیر کمیسیون آگهی ها و تبلیغات تلویزیونی با تاکید بر اینکه بعد از 12 سال شاهد حضور گسترده حوزه تبلیغات در جشنواره جام جم هستیم ، از رقابت 250 اثر در این حیطه در این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، «عباس مهدوی مهر» روز چهارشنبه با تشریح نحوه فعالیت و اهمیت کار این کمیسیون ،گفت: امسال شاهد فراخوان برای دریافت آثار در حوزه تبلیغات و آگهی ها هستیم و که این موضوع بیانگر اهمیت دنیای امروز آگهی ها به عنوان یک رسانه و نقش بسزایی آنها در جهت دهی به افکار عمومی است.
او درباره ترکیب داوران این دوره از کمیسیون اظهار داشت: محمود محمدیان، محمدرحیم اسفیدانی، سعید نبویان، سعید سبحانی، مازیار حبیبی‌نیا، پویا بادکوبه و پریسا پورشانی در این دوره از جشنواره جام جم به داوری آثار رسیده در بخش آگهی و تبلیغات تلویزیونی می پردازند.
مهدوی مهر تصریح کرد: طی بخش نامه ای به شرکت های تبلیغاتی، آثار در حوزه‌های تیزر تلویزیونی، رادیویی و زیرنویس امکان شرکت در این دوره از جشنواره اعلام شد.
دبیر کمیسیون آگهی ها و تبلیغات تلویزیونی جشنواره جام جم اظهار داشت: چند روزی است که فرآیند داوری روی آثار انجام می شود تا بتوانیم در زمان مقرر آثار برگزیده این دوره را انتخاب کنیم.
او درباره بخش های مختلف این دوره از بخش آگهی و تبلیغات جشنواره جام جم هم گفت: بهترین آگهی تلویزیونی، رادیویی، فرهنگی ـ مذهبی، ایده، تاثیرگذاری، شعر و موسیقی، متن و شعار تبلیغاتی، کارگردان، تصویربردار، صدابردار و صداگذار، طراح صحنه و لباس، سناریو، تدوین، گریم، بازیگر زن و بازیگر مرد و تولید بخش هایی هستند که آثار در آنها مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرد.
مهدوی مهر خاطر نشان کرد: از همه شرکت های تبلیغاتی فعال اعم از دولتی و خصوصی برای شرکت در این دوره از مسابقه دعوت کردیم و هیچ گونه منعی برای شرکت ها وجود نداشته است، البته آثار ارسالی می بایست استانداردهای مدنظر ما را لحاظ می‌کردند تا امکان شرکت آثارشان فراهم می‌شد.

** پنجمین جشنواره جام جم در یک نگاه

جشنواره پنجم جام‌جم مهر ماه امسال در دو بخش انتخاب آثار و در بخش داوری کارش را شروع کرد که در بخش اتتخاب آثار مدیران شبکه‌ها و اعضای کمیسیون‌های انتخاب آثار، آن‌ها را بررسی کردند.
امسال با توجه به همزمانی جشنواره با چهلمین سال انقلاب مقرر شد که جشنواره در ابعاد بیشتری فعالیت کند و علاوه‌ بر سریال‌ها، مستند و مسابقات، کمیسیون‌های دیگری شامل برنامه‌های ترکیبی و دوبلاژ هم اضافه شد.
جشنواره پنجم فرصت را به انبوه برنامه‌سازان خلاق ارایه کرده است که در حوزه‌های اجتماعی، ورزشی، خانواده، معارف و... برنامه‌های خود را معرفی کنند.
در بخش مسابقات ۲۹ اثر، در بخش پویانمایی ۴۵ اثر از مرکز صبا و شبکه‌ها، در بخش برنامه‌های ترکیبی ۶۸ اثر به جشنواره ارائه شده است.
در حوزه فضای مجازی در بخش سایت شبکه، اطلاع‌رسانی شبکه‌ها و شبکه‌های مجازی ۵۱ اثر، در حوزه دوبلاژ از میان ۲۲۰۰ ساعت فیلم و سریال ۸۸ اثر، در حوزه آثار نمایشی ۲۰ سریال از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج و یک اثر از شبکه نسیم برای مرحله داوری به کمیسیون‌های جشنواره جام‌جم راه یافته‌اند.
دوم اسفندماه سال جاری برگزیدگان بخش مردمی جشنواره معرفی می‌شوند؛ در برنامه «خیابان جام‌جم» با محوریت معرفی آثار و برگزیدگان، مردم در انتخاب بهترین سریال، بهترین برنامه‌های سیما، مجریان سیما و... مشارکت خواهند کرد.
کمیته بازار محصولات تلویزیونی هم امسال به جشنواره جام جم اضافه شده است. بازار محصولات رسانه‌ای امسال توسعه یافته است.
سریال‌ها و برنامه‌هایی که از شهریور سال گذشته تا پایان آذرماه امسال روی آنتن رفته‌اند امکان ورود به مرحله داوری را دارند.
زمان اختتامیه جشنواره نیز هفتم اسفندماه مقارن با میلاد حضرت فاطمه(س) خواهد بود.
فراهنگ ** 9210 ** 1355 **

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال