۲۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۲۲
کد خبر: 83202965
T T
۰ نفر
امارات يك پروژه زيرساختي را در غرب دمشق راه اندازي مي كند

تهران -ايرنا - يك شركت اماراتي قصد دارد يك پروژه زيرساختي موسوم به «خمس شامات» را در منطقه «الصبوره» در غرب شهر دمشق پايتخت سوريه راه اندازي كند.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري قناة الجديد، شركت «ماجد الفطيم» قصد دارد كه پروژه موسوم به «خمس شامات» را در غرب شهر دمشق آغاز كند و موافقت هاي لازم براي شروع به ساخت برخي اماكن عمومي به منظور پيشبرد اين پروژه را به دست آورده است.
اين شركت همچنين اخيرا برخي زير ساخت هاي لازم در پروژه اي در آزاد راه دمشق - بيروت را كامل كرده است.
شركت «ماجد الفطيم»با شروع پروژه هاي زير ساختي خود در سوريه ابراز اميدواري كرد كه فضاي مثبت كنوني باعث كاهش مشكلات از جمله در زمينه واردات مواد ضروري براي پيشبرد پروژه ها و جلوگيري از اجراي مبادلات مالي لازم براي تاسيس و اداره پروژه اي در حجم «خمس شامات» شود.
امارات اخيرا سفارت خود را در دمشق بازگشايي كرده است.
به دنبال اين اقدم بحرين و برخي كشورهاي ديگر سفارت خود را در دمشق بازگشايي كردند.
از زمان آغاز بحران در سوريه در اواخر اسفند 1389 سفارتخانه بسياري از كشورهاي عربي در دمشق بسته شده بود.
يك هيات اماراتي از اداره شركت املاك «داماك» امارات با دعوت رسمي شركت‌هاي سوري متخصص در بازسازي در هفته هاي گذشته به دمشق سفر كردند و دو طرف راه هاي همكاري در زمينه توسعه املاك در مرحله آتي و برپايي طرح‌هاي جديد در سوريه را بررسي كردند.
شركت «داماك» از شركت‌هاي مطرح در زمينه ساختمان ‌سازي در جهان عرب است كه در حال حاضر بيش از 20 پروژه را در خاورميانه به پيش مي‌برد.
سوريه در سال هاي اخير با حمايت روسيه سلسله شركت‌هايي را تاسيس و با كشورهاي همجوار به منظور عقد قراردادهايي براي بازسازي سوريه ارتباط برقرار كرده است.
همچنين اعضاي اين هيات سوري اخيرا به منظور كسب تجربه از سرمايه‌گذاري از شهر 'مصدر' واقع در ابوظبي بازديد كردند.
سفر هيات اقتصادي سوريه به امارات به منزله اولين فعاليت تجاري دو كشور پس از بازگشايي سفارت امارات در دمشق بود.
ايران و سوريه نيز 8 بهمن ماه در جريان سفر اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري اسلامي ايران به سوريه 11 موافقت نامه و يادداشت تفاهم همكاري در زمينه هاي اقتصادي و يك موافقت نامه همكاري راهبردي اقتصادي مشترك امضا كردند.
خاورم**9366*1436

سرخط اخبار جهان