۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۱۷
کد خبر: 83200858
T T
۰ نفر
توسعه صنعت، نيازمند بهره گيري از دانش ديگران است

بجنورد - ايرنا - مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت در امور بين الملل گفت: ما براي توسعه بخش صنعت، بايد از دانش ديگران كه سابقه بيشتري در اين حوزه دارند، استفاده كنيم.

به گزارش ايرنا محمدرضا فياض روز چهارشنبه در جمع كاركنان شركت توليدي بهنوش شيروان افزود: حوزه صنعت پيش ترها سخت افزاري بود اما به تدريج نرم افزاري شده و كار در حوزه صنعتي بسيار سخت است.
وي اظهار داشت: خراسان شمالي استاني تازه تاسيس است كه نياز به توسعه و رونق بخشي به واحدهاي توليدي دارد و رشد استان در گرو رشد اين بخش است.
مشاور امور بين الملل وزير صمت با تاكيد بر لزوم رفتن به سمت اقتصاد مقاومتي، گفت: اقتصاد بايد بتواند روي پاي خود بايستد چرا كه علم و صنعت توقف ناپذير است.
فياض، هم افزايي را لازمه سرعت بخشي در حوزه صنعت دانست و افزود: صنعت خراسان شمالي در مقايسه با 15 سال قبل و پيش از استان شدن، رشد خوبي كرده ولي اين رشد بايد شتاب بگيرد.
وي با اشاره به مشكلات واحدهاي صنعتي در خصوص پرداخت قبوض مصرفي و ديگر مسائل مالي، افزود: اين بر خلاف سياست دولتن است كه واحدي صنعتي به خاطر اين مسائل متوقف شود و اكنون قوه قضاييه نيز از اين رويكرد پشتيباني مي كند.
مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت، امروز براي شركت در آيين افتتاح طرح توسعه شركت بهنوش به شهرستان شيروان سفر كرده بود.
به گزارش ايرنا، مدير شركت بهنوش شيروان نيز در اين آيين گفت: هم اكنون اين شركت با كمبود سرمايه در گردش به ميزان 200 ميليارد ريال مواجه است تا بتواند فعاليت خود را افزايش دهد.
شركت بهنوش، سالانه 5 هزار تن انواع ماء الشعير، دوغ، آبميوه و نوشابه گازدار توليد مي كند و ميزان سرمايه گذاري صورت گرفته براي طرح توسعه آن 877 ميليارد ريال با اشتغالزايي براي 20 نفر است.
7186/5132
۰ نفر