۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۱۴
کد خبر: 83198831
T T
۰ نفر
عمليات اجرايي سه طرح پتروشيمي در بندرماهشهر آغاز شد

اهواز - ايرنا - همزمان با دهه فجر عمليات اجرايي سه طرح اقتصادي در حوزه پتروشيمي روز سه شنبه با حضور استاندار خوزستان در بندر ماهشهر در جنوب خوزستان آغاز شد.

به گزارش ايرنا مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي بندر ماهشهر در حاشيه اين آيين به خبرنگاران گفت: اين طرح ها با 2 هزار و 222 ميليارد ريال و 275 ميليون دلار سرمايه گذاري داخلي و خارجي اجرا مي شوند.
سيد اميد شهيدي نيا افزود: طرح زيست محيطي شركت پتروزمرد سبز، بازيافت پسماندهاي كلردار شركت هاي پتروشيمي و تبديل آن به محصول با سرمايه گذاري 80 ميليارد ريال از جمله اين طرح هاست.
وي گفت: اين طرح كه تا 18 ماه آينده به پايان مي رسد، در زميني به مساحت پنج هزار و 434 مترمربع و با ظرفيت توليد ساليانه 19 هزار تن بازيافت پسماندهاي كلرداراجرا مي شود و براي 20 نفر به طور مستقيم و 35 نفر غيرمستقيم شغل ايجاد مي كند.
وي ادامه داد: طرح مياني توليد پروپيلن از گاز پروپان و توليد پلي پروپيلن شركت هيرسا پليمر سهند نيز با اعتبار 2 هزار و 42 ميليارد ريال و 275 ميليون دلار در محدوده اي به مساحت 179 هزار و 86 مترمربع در ماهشهر اجرا مي شود.
شهيدي نيا گفت: اين طرح با ظرفيت توليد ساليانه 300 هزار تن پروپيلن و پلي پروپيلن براي 120 نفر اشتغال زايي مستقيم و 200 نفر غيرمستقيم به همراه دارد.
وي افزود: اين طرح تا سه سال آينده به پايان مي رسد و محصولات آن در زمينه صنايع خودروسازي، ساختماني و ساير صنايع پتروشيمي كاربرد دارد.
مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي بندر ماهشهر بيان كرد: طرح پايين دستي طرح توسعه شركت اكسير سازان اطلس نيز با اعتبار 100ميليارد ريال در زميني به وسعت چهار هزار و 474 مترمربع آغاز شد.
وي ادامه داد: ظرفيت ساليانه اين طرح 30 هزار تن پيش بيني شده كه تا 2 سال آينده به طور كامل اجرايي مي شود و براي 20 نفر اشتغالزايي مستقيم و 40 نفر اشتغالزايي غيرمستقيم به همراه دارد.
به گزارش ايرنا استاندار خوزستان همچنين از گام نخست شركت پترو پالايش كاوشگران بندرماهشهر با 92 درصد پيشرفت فيزيكي ديدن كرد.
به گزارش ايرنا، منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي ماهشهر در سال 1376 در زميني به وسعت 2 هزار و 600 هكتار فعاليت خود را آغاز كرد و اينك 22 مجتمع پتروشيمي در آن فعال هستند. با توجه به اصل 44 بيشتر پتروشيمي هاي منطقه به بخش خصوصي واگذار يا در حال واگذاري است.
ماهشهر در جنوب خوزستان و در ساحل خليج فارس، پس از عسلويه قطب پتروشيمي كشور است.
9858/ 6037
۰ نفر