فعال بازی سازی: برای کاربران یک دنیای راحت به تصویر بکشید

تهران- ایرنا- سومین رویداد کافه گیمز با حضور بازی سازان جوان ایرانی در مجتمع شکوفایی شرکت های دانش بنیان برگزار شد، رویدادی که کلاس درس برای بازی سازها بود و در جریان آن، یک فعال این صنعت توصیه کرد: برای کاربران بازی یک دنیای راحت به تصویر بکشید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد امینی از فعالان صنعت گیم امروز -چهارشنبه- در سومین رویداد کافه گیمز با اشاره به این که این رویداد قرار است به بازی سازان برای ساخت بازی کمک کند، گفت: همسوسازی کاربر بازیکن با بازی بسیار مهم است. اولین مرتبه ای که بازیکن وارد بازی می شود باید بتوانید طوری بازی را برایش پیش ببرید که او دوباره برای بازی به سمت شما برگردد. بعد از آن باید بازیکن را به سمتی برد که برای بازی هزینه کند.
امینی در این رویداد که با همکاری کافه بازار برگزار شد، افزود: در قدم بعدی باید بازیکن را تحت تاثیر قرار بدهیم تا با ما همراه شود. به همین دلیل نیاز است بازیکن را در بدو ورود گیر بیندازید و او را به سمت چالش های دیگر ببرید. ماموریتی که برای خود به عنوان بازی ساز می گذارید این است که این شرایط را مهیا کنید. صداگذاری، ترکیب نور و مسائلی از این دست می تواند به جذب بازیکن کمک کند.
«بازیکن باید بتواند با دنیایی که شما ساخته اید، ارتباط برقرار کند. آفلاین یا آنلاین، یادگیری بازی، شروع راحت، از بین بردن موانع برای رسیدن به بازی -مانند ساخت اکانت.لاگین کردن- از اموری است که برای برقراری ارتباط درست بین بازیکن و بازی اهمیت زیادی دارد.
وی ادامه داد: بازی ساز در روز اول بازی فرصت دارد که روی بازیکن تاثیر بگذارد و او را دوباره به سمت بازی برگرداند. اگر این فرصت را از دست بدهد، شاید در ادامه سخت تر بتوان به آن رسید. در جایی از بازی موبایلی که ساخته اید باید دست بازیکن را بگیرید و به او بگویید باید چه کند، چطور جایزه بگیرد، چطور حرکت کند. بعد برایش هدف مشخص کنید تا برگردد و درگیر چالش های پیش رو شود.
امینی با بیان این که مسئله بعدی این است که چطور باید مکانیک های جدید را به بازی معرفی کنیم اظهار کرد: باید بدانید که کجا به بازیکن یک آپشن جدید بدهید تا گیج نشود. زمانی در بازی از متن استفاده کنید که نیاز است. اگر بازیکن احساس کند تحت بمباران اطلاعات قرار گرفته است ممکن است بازی را پس بزند.
وی افزود: تا جایی که می توانید دنباله های بازی را برای بازیکن نمایش بدهید تا بداند چه چیزی در انتظارش است. اگر شما در هر بار بازی سازی، با پنج نفر بازی کنید می توانید مطمئن شوید که 85 درصد به آن اشراف پیدا خواهید کرد تا اگر از نظر کیفی و فنی مشکل داشته باشد آن را حل کنید.
امیرحسین ناطقی بازی ساز دیگری درباره رشد گیم و استفاده از شبکه های اجتماعی برای این کار صحبت کرد.
«زمانی که یک بازی منتشر می کنید نیاز دارید با کاربر در ارتباط باشید و نظرات او را بگیرید. اولین کار این است که یک راه ارتباطی داشته باشید. می توان برای این ارتباط اکانت تلگرام، اینستاگرام یا توئیتر ساخت. ما از تلگرام برای تعامل دو طرفه استفاده می کنیم.»
وی افزود: پیشنهادی که من برای بازی سازهای نوپا دارم این است که سازندگان بازی جزو ادمین ها باشند. بعد از این که کارتان بزرگ تر شد باید تیم تان را گسترش دهید. تیم پشتیبانی در واقع خط مقدم بازی ها هستند.باید هوای تیم پشتیبانی تان را داشته باشید تا آن ها بتوانند به درستی بازیکن هایی را که درباره بازی سوال دارند، راهنمایی کنند.
او در ادامه گفت: بعد از مدتی از اف ای کیو -ارزیابی نظام پیشنهادات - استفاده کردیم. امکانی که می تواند کار تیم پشیبانی شما را سبک تر کنند و بتوانند راحت تر خدمات بدهند.
ناطقی در خصوص استفاده از شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی و تاثیر آن روی بازی سازی هم گفت: گاهی اوقات نیاز است برای آپدیت بازی زمان زیادی صرف کنید و خیلی در دسترس نباشید. اگر طرفداران بازی موبایلی شما از علت این تاخیر خبر نداشته باشند، ممکن است شما را از خاطر ببرند. مبحث مهم دیگر فرهنگ سازمانی است. هدف ما این است که هر کس وارد تیم می شود باید پیشرفت کند. اگر با این دید جلو بروید نه تنها خود که کل تیم و کسب و کارتان پیشرفت می کند.
«کاربر باید با سازندگان بازی تعامل داشته باشند. اینستاگرام امکان خوبی است برای ارتباط برقرار کردن با کاربر. می توان از طریق تعداد کاربر، لایک ها و کامنت ها میزان این تعامل را تشخیص داد. اینستاگرام برای صفحات بیزینس خودش چنین امکاناتی را تعریف کرده تا بتوانید از کاربران تان یک ارزیابی انجام دهید.»
قدم اول برای بزرگتر شدن دایره طرفداران تان این است که اصلا به سمت خرید فالوئر فیک نروید. ناطقی با اشاره به این موضوع مهم ادامه داد: بازی یکی از راه های جدی ایجاد انگیزه برای کاربر است. مانند امتیاز و جایزه که او را به ادامه بازی مشتاق می کند. می توانید از جاذبه تولید محتوا استفاده کنید. محتوا تولید کنید و در ادامه اش از کاربران بخواهید برای شما کامنت بگذارند و با یکدیگر تعامل کنند. همین باعث بیشتر شدن تعداد فالوئرهای شما می شود.
علمی*م.ش*

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال