۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۳۸
کد خبر: 83182295
T T
۰ نفر
91پروژه كشاورزی مازندران در دهه فجر آماده افتتاح است

ساری - ایرنا - رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان مازندران گفت: همزمان با فرا رسیدن دهه مبارك فجر و 40 سالگی انقلاب 91 پروژه تولیدی و كشاورزی استان آماده بهره برداری است.

عزیزالله شهیدی فر روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه معاون حوزه نماینده ولی فقیه جهاد كشاورزی مازندران گفت: برای این 91 پروژه هزار و 120 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد كه به طور مستقیم برای 678 نفر اشتغال زایی می شود.
وی ادامه داد: با افتتاح این پروژه ها به تولیدات كشاورزی استان در بخش زراعی ، باغی ، دامی ، آبزی پروری و گل و گیاه افزوده می شود.
رئیس جهاد كشاورزی مازندران اعلام كرد: از مجموع پروژه های افتتاحی دهه فجر ، 10 مورد مربوط به حوزه دام، 11 مورد در صنایع كشاورزی، 13 پروژه در زمینه شیلات، 49 پروژه در حوزه آ ب و خاك، 6پروژه باغی و گلخانه، یك ساختمان دامپزشكی و همچنین یك آزمایشگاه است .
در حال حاضر استان مازندران با تولید 72 نوع محصول زراعی و باقی سالانه حدود 7 میلیون تن محصول كشاورزی تولید می كند.
این استان با برخورداری از تنها 2 و نیم درصد از سطح زراعی كشور ، سالانه 7 درصد از تولیدات كشاورزی و 11 درصد از ارزش اقتصادی كشاورزی كشور را در اختیار دارد.
شهیدی فر با اشاره به اینكه در سال جاری حدود 680 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به طرح های كشاورزی و عمرانی استان پرداخت شد، افزود: این رقم نسبت به سال قبل 40 درصد افزایش داشته است.
وی به صادرات بیش از 80 هزار تن كیوی در سال جاری از ایران به كشور های دیگر اشاره كرد و گفت: 70 درصد از صادرات این محصول از تولید استان مازندران انجام شد.
رئیس جهاد كشاورزی مازندران به صادرات 35 هزار تن پرتقال و نارنگی استان نیز اشاره كرد و گفت: امروز دغدغه برنج كاران از واردات این محصول استراتژیك نیز با مدیریت و درایت دولت به حداقل رسید.
استان مازندران با تولید سالانه حدود یك میلیون تن برنج سفید 42 درصد از تولیدات برنج كشور را تامین می كند.
رئیس جهاد كشاورزی مازندران به حفاظت از عرصه های باغی، زراعی و منابع طبیعی استان تاكید كرد و افزود: آسودگی خاطر تولید كنندگان كشاورزی استان با ساماندهی محصولات كشاورزی به وجود آمده است.
گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمد فلاح به عنوان نماینده ولی فقیه در جهاد كشاورزی استان مازندران معرفی و از خدمات حدود چهل ساله حجت الاسلام والمسلمین موسوی تجلیل شد.
7335/6990/1899
۰ نفر