۲۸ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۴۴
کد خبر: 83175232
T T
۰ نفر
اعتصاب آموزگاران در آمریكا به روز پنجم كشیده شد

تهران – ایرنا – آموزگاران آمریكایی همزمان با مذاكره بمنظور رفع مشكلات خود، برای پنجمین روز متوالی همراه با دانش آموزان مدارس و والدین آنها دست به اعتراض زدند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، خبرگزاری اسوشیتدپرس با اعلام این خبر افزود: آموزگاران در لس آنجلس آمریكا پس از بازگشت اتحادیه معلمان و مقامات مدرسه به میز مذاكره با امید پایان این اعتصاب گسترده در روز پنجم آن اعتراضاتی برگزار خواهند كرد.
آموزگاران این اعتراض گسترده را در منطقه گرند پارك نزدیك مركز شهر لس آنجلس در روز جمعه برنامه ریزی كرده اند.
شركت كنندگان در این اعتصاب در نزدیكی محل كار خود جمع شده و ورودی ساختمان محل كار خود را سد می كنند.
اسوشیتدپرس ادامه داد: اختلافات بر سر پرداختی های بیشتر، اندازه كلاس ها و افزایش تعداد كارمندان پشتیبانی در مدارس این منطقه با وجود 640 هزار دانش آموز، منجر به شكل گیری اولین اعتصاب در طول 30 سال گذشته شده و موضوع معلمان و مدیران جایگزین در مدارس باعث تحریك كاركنان مدارس شده است.
والدین و دانش آموزان به رغم بارندگی سنگین به این اعتراضات پیوستند. مجموع شركت كنندگان در این اعتراضات در روز گذشته به 83 هزار و 900 نفر رسید.
این اعتصاب گسترده از روز دوشنبه آغاز شد و تصمیم به ترك كار پس از چندین ماه گفت و گو با اتحادیه معلمان و تشكیلات مدارس لس آنجلس گرفته شده است. آنها می گویند كلاس های درسشان بسیار شلوغ است و بیش از 40 دانش آموز در مقاطع راهنمایی و دبیرستان در آنها وجود دارند.
مقامات محلی می گویند كه اتحادیه معلمان به جای این كه از كار دست بكشند، باید فشار سیاسی و حقوقی خود را بر بخش هایی از دولت ایالتی وارد سازند كه بودجه ها را كاهش داده است.
پیش از این گزارش های متعددی از پایین بودن حقوق معلمان در آمریكا منتشر شده بود به گونه ای كه مجله تایم در شهریورماه امسال خبر داد برخی معلم ها برای پرداخت قبض های خود به فروش خون روی آورده اند.
خاورم**3234**1485

سرخط اخبار جهان