۲۷ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۰۴
کد خبر: 83174620
T T
۰ نفر
ایران و بلژیك بر گسترش همكاری‌های دانشگاهی توافق كردند

لندن- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در آخرین روز سفر به بروكسل، با وزیر آموزش عالی بلژیك ملاقات كرد و دو طرف برای گسترش همكاری‌های دانشگاهی توافق كردند.

به گزارش ایرنا، منصور غلامی عصر پنجشنبه در ملاقات با «ژان كلود ماركور» به سیاست وزارت علوم برای گسترش همكاری‌های علمی با كشورهای اروپایی به عنوان یك اولویت اشاره كرد و گفت: با توجه به كیفیت و جایگاه بین‌المللی دانشگاه‌های بلژیك، ایران آمادگی دارد كه مناسبات بین دانشگاهی با این كشور را گسترش دهد.
وی با بیان جایگاه علمی ایران در رتبه‌بندی‌های جهانی، افزود: همكاری دانشگاه‌های دو طرف می‌تواند موجب هم افزایی شود.
ماركور، وزیر آموزش عالی بلژیك نیز در این دیدار با اشاره به تاریخ، تمدن و جایگاه فرهنگی ایران، از گسترش همكاری‌های علمی دوجانبه استقبال كرد و گفت كه همكاری با دانشگاه‌های ایران را ب‌ه عنوان یك اولویت در دستور كار قرار خواهد داد.
طرف بلژیكی همچنین برای اجرای پروژه‌های مشترك و تبادل دانشجو و استاد، اعلام آمادگی كرد.
در پایان این نشست كه رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و رایزن علمی فناوری ایران در اتحادیه اروپا و منطقه شنگن نیز حضور داشتند، مقرر شد برای عملیاتی شدن همكاری‌های دو طرف، اقدامات و پیگیری‌های لازم به عمل آید.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر سه‌شنبه در رأس هیأتی سیاسی و دانشگاهی برای شركت در سومین نشست كارگروه همكاری‌های علمی و فناوری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا وارد بروكسل، پایتخت بلژیك شد.
وی علاوه بر بازدید از دانشگاه لوون بلژیك، با 'كارلوس موداس' كمیسیونر علوم پژوهش و نوآوری اتحادیه اروپا ملاقات كرد.
در این سفر، قائم‌ مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیسان دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی اصفهان و خوارزمی و نمایندگان وزارت بهداشت و معاونت علمی فناوری رئیس‌جمهوری و رایزنی علمی ایران در اروپا، وی را همراهی می‌كنند.
شبس**اروپام**هـ ن**1917

سرخط اخبار جهان