۹ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۰۲
کد خبر: 83152345
T T
۰ نفر

'اون' به 'این' نامه نوشت

۹ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۰۲
کد خبر: 83152345
'اون' به 'این' نامه نوشت

پكن- ایرنا- 'كیم جونگ اون' رهبر كره شمالی با ارسال نامه ای به 'مون جائه این' رییس جمهوری كره جنوبی، به مناسبت سال نو میلادی، از وی خواست به تلاش هایش برای بهبود روابط دو كره و همچنین برقراری صلح شبه جزیره در سال آینده ادامه دهد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، سخنگوی كاخ ریاست جمهوری كره جنوبی روز یكشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگاران گفت: 'كیم' در این نامه كه امروز به دست 'مون' رسیده است سال نو را به وی تبریك گفته است و اظهار امیدواری كرده است سال آینده دو كره در راستای تامین صلح و رفاه منطقه، با یكدیگر به صلح برسند.
كیم همچنین در این نامه گفته است رهبران دو كره در سال جاری میلادی اقدامات عملی زیادی برای كمك به رفع مشكلات در سراسر مرز دو كره انجام داده اند.
رهبر كره شمالی در این نامه با اظهار تاسف از اینكه در سال 2018 میلادی امكان سفر وی به سئول فراهم نشده تاكید كرده است برای انجام این سفر جدی است و به دنبال فرصت مناسب است.
كیم در این نامه با اشاره به سه دیدار خود با رییس جمهوری كره جنوبی، تاكید كرده است كه تلاش آنها، مردم دو كشور را از تنش های نظامی و ترس از جنگ رها كرده است.
سخنگو كاخ ریاست جمهوری كره جنوبی تصریح كرد رهبر كره شمالی در این نامه روشن كرده است كه می خواهد با رییس جمهور 'مون' در سال 2019 ملاقات كند و در مورد صلح و رفاه و حل و فصل مشكلات شبه جزیره با هم به تفاهم برسند.
**آساق**1904**

سرخط اخبار جهان